مشکل پراید جلوبندی خواهشا کمک کنید

در اين بخش مي‌توانيد در مورد مباحث فنی و تخصصی مرتبط با خودرو و وسايل نقليه بحث و تبادل نظر کنيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, Mohsen1001, RAHVAR, شوراي نظارت

ارسال پست
New Member
پست: 5
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 28 بهمن 1397, 11:41 pm
سپاس‌های ارسالی: 1 بار
سپاس‌های دریافتی: 2 بار

مشکل پراید جلوبندی خواهشا کمک کنید

پست توسط omk »

سلام وقتتون بخیر
ی مشکلی دارم باتوجه به عدم سواد بیشتر عزیزان فنی کار بازار، میخاستم از مخارج بیخودی جلوگیری کنم این شد سوالم مطرح کردم اینجا زحمتتون اگر کسی راه حلی داره بگه ممنونش میشم.

ی پراید ۸۶دارم زمانی خریدم جلوبندی نداشت کلا!
من تمام متعلقات جلوبندی این رو عوض کردم :
ست کامل جلوبندی امیرنا، کمک کادی إس فنر فابریک دیسک لنت توپی سر کمک جعبه فرمان
نزدیک یک و دویست خرجم شد

بعد تعویض اینا، خب طبعا منتظر این بودم ک مشکلات سروصداهای رایج حل بشه. در جاده صاف مشکلی نداشتم تا اینکه اولین آب سرد رو انگاری روم ریختن...از یک سرعت گیر پلاستیکی که رد شدم ماشین چرخهای جلوش که رد شد، یک صدای تقی اومد از کمکها. گفتم شاید آب بندی نشده!
این مشکل هی بزرگتر شد .جوری ک مثلاً به یک پستی بلندی ک میرسه ماشین میفته توی چاله، صدای مهیبی از کمک میاد! یا زمانی ک از سرعتیگر رد میشی ، اون زمانی ک چرخ جلو رد میشه از سرعت گیر تا برسه به زمین انگار زیر کمک خالی میشه سریع چرخ میفته پایین ...
هرجا بردم ر در نیاوردن
لازم ب ذکر ک سرشاسی های جلو خوردگی داره اما نه در حد زیاد. قبلا ک ماشین یکم میکشید توی جاده، بردم شاسی کشی کرد مشکلش تقریبا نود درصد حل شد..
نظر اساتید چیه ...
با تشکر
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4228
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4524 بار
سپاس‌های دریافتی: 8624 بار

Re: مشکل پراید جلوبندی خواهشا کمک کنید

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

omk نوشته شده: یک‌شنبه 28 بهمن 1397, 11:56 pm سلام وقتتون بخیر
یه مشکلی دارم باتوجه به عدم سواد بیشتر عزیزان فنی کار بازار، میخواستم از مخارج بیخودی جلوگیری کنم
این شد که سوالم رو مطرح کردم اینجا
اگر کسی راه حلی داره بگه ممنونش میشم.

ی پراید ۸۶دارم زمانی خریدم جلوبندی نداشت کلا!
من تمام متعلقات جلوبندی این رو عوض کردم :
ست کامل جلوبندی امیرنا، کمک کادی إس فنر فابریک دیسک لنت توپی سر کمک جعبه فرمان
نزدیک یک و دویست خرجم شد

بعد تعویض اینا، خب طبعا منتظر این بودم که مشکلات سر و صداهای رایج حل بشه.
در جاده صاف مشکلی نداشتم تا اینکه اولین آب سرد رو انگاری روم ریختن...از یک سرعت گیر پلاستیکی که رد شدم ماشین چرخهای جلوش که رد شد، یک صدای تقی اومد از کمکها. گفتم شاید آب بندی نشده!
این مشکل هی بزرگتر شد .جوری که مثلاً به یک پستی بلندی ک میرسه ماشین میفته توی چاله، صدای مهیبی از کمک میاد! یا زمانی که از سرعتیگر رد میشی ، اون زمانی که چرخ جلو رد میشه از سرعت گیر تا برسه به زمین انگار زیر کمک خالی میشه سریع چرخ میفته پایین ...
هرجا بردم ر در نیاوردن
لازم به ذکر که سرشاسی های جلو خوردگی داره اما نه در حد زیاد. قبلا که ماشین یکم میکشید توی جاده، بردم شاسی کشی کرد مشکلش تقریبا نود درصد حل شد..
نظر اساتید چیه ...
با تشکر
سلام
.
1-اگه وقتی که ماشین کاملاً پر و سنگین هست این صدای تقه از بین میره و یا خیلی کم میشه پس علتش به احتمال 99% از لاستیکِ سر کمک هست یعنی از بالای گلگیر جلو که کمک وصل شده به گلگیر
.
این عکس کمک جلو ماتیز هست ولی پراید هم حدوداً شبیه همینه
تصویر
.
اون قسمت که داخل مستطیل سمت راست هست , اون لاستیک , همون قطعه ای هست که نازکه و باعث ضربه زدن و صدای تق میشه
شاید هم اصلاً یادشون رفته این لاستیک رو نصب کنند سر کمک
ابن قطعه مانع از برخورد کمک با گلگیر میشه یعنب ضربه گیر هست
.
اگر مهره ی سرِ کمک جا داره برای محکمتر بشتنش , محکمش کنین تا آخر . هر دو طرف باید یکسان باشه
مهره a در این عکس
تصویر
البته لازم نیست کمک پیاده بشه
کاپوت رو باز کنین و اگر جا دارند تا آخر محکمشون کنین
در تاپیک صرفه جویی خودرو مفصلاً در مورد ضخیم کردنِ این لاستیک با استفاده از تیوب پنچر توضیح داده ام
این لاستیک سر کمک ماتیز هست (البته در این عکس وارونه هست)
تصویر
.
اینجوری نصب میشه . دایره قرمز ,محل کوبیده شدنش بر اثر سالها کار کردن هست که حدود یک سانت از ارتفاعش کم شده . با تیوب پنچر که ضخیم باشه مثل نیسان و خاور , میشه چند تکه گِرد برید و انداخت روش و نصبش کرد . از اولش هم بهتر میشه چون لاستیک تیوب درجه یک هست و نمیتونند دزدی و تقلب بکنند در ساختش
.
تصویر
.

توصیه میکنم در اوقات فراغت , تاپیک صرفه جویی خودرو رو بخونین
هم پول توشه هم آیایش و آرامش و ایمنی
===================================
.
صرفه جویی های میلیونی در هزینه های خودرو و زندگی
.
topic-t107118-1008.html
.
topic-t106890-96.html
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
New Member
پست: 5
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 28 بهمن 1397, 11:41 pm
سپاس‌های ارسالی: 1 بار
سپاس‌های دریافتی: 2 بار

Re: مشکل پراید جلوبندی خواهشا کمک کنید

پست توسط omk »

ممنونم از پاسخ جامع شما دستتون درد نکنه . اما توپی سر کمک رو من بهمراه اینا عوض کردم یعنی نو هستش
New Member
پست: 5
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 28 بهمن 1397, 11:41 pm
سپاس‌های ارسالی: 1 بار
سپاس‌های دریافتی: 2 بار

Re: مشکل پراید جلوبندی خواهشا کمک کنید

پست توسط omk »

یعنی چجوری بگم ببینید دوست عزیز مثلاً میگم داری راه مستقیم رو میری یک چاله ای ک جلوی لاستیک سبز میشه تست کردم با ماشین دیگ زیاد ب چشم نکیاد صداش اما ماشین من یجوری انگار سریع زیر کمک خالی میشه اینجور حالتی داره
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4228
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4524 بار
سپاس‌های دریافتی: 8624 بار

Re: مشکل پراید جلوبندی خواهشا کمک کنید

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

omk نوشته شده: چهارشنبه 1 اسفند 1397, 11:09 am ممنونم از پاسخ جامع شما . دستتون درد نکنه .

اما توپی سر کمک رو من به همراه اینها عوض کردم یعنی نو هستش
سلام

1- قطعاتِ ایرانی اکثرش عمداً بنجل ساخته میشه برای کاهش هزینه و افزایش سود , افزایش فروش

2- ممکنه در تعمیرش خرابکاری شده یعنی لاستیک سر کمک نصب نشده و یا نازک و بنجل هست
3- با رعایت نکات ایمنی یک چرخ جلو رو بزنین روی جک و تا 1 سانت از زمین فاصله بگیره
حالا بالاترین قسمت فنر رو از زیر گلگیر بگیرین و تکون بدین . اگر لق هست پس این همون علتِ ضربه زدن و صدای تق هست رو دست اندازها

احتمالاً در همین حالت , اگر مهره ی سر کمک رو هم تکون بدین میبینین که سر کمک لق هست و در جای خودش بازی میکنه

omk نوشته شده: چهارشنبه 1 اسفند 1397, 11:11 am یعنی چجوری بگم ببینید دوست عزیز مثلاً میگم داری راه مستقیم رو میری یک چاله ای که جلوی لاستیک سبز میشه تست کردم با ماشین دیگه زیاد به چشم نمیاد صداش اما ماشین من یه جوری انگار سریع زیر کمک خالی میشه اینجور حالتی داره

متوجه منظورتون هستم
خودم همین مشکل رو داشتم و با اضافه کردنِ چند ورق تیوب به سر کمک , مشکل حل شد
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
New Member
پست: 5
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 28 بهمن 1397, 11:41 pm
سپاس‌های ارسالی: 1 بار
سپاس‌های دریافتی: 2 بار

Re: مشکل پراید جلوبندی خواهشا کمک کنید

پست توسط omk »

ممنونم از وقتی ک گذاشتید .
الان پیشنهاد شما چیه؟ ک توپی رو عوض کنم؟
یا چند لایه تیوپ کامیونی اضافه کنم بهش؟
روش اضافه کردن تیوپ کامیونی چجوریه؟

و درصدی اگر اگر رفع نشد،مشکل از چی میتونی باشه؟
ی مطلبم بگم ک ارتفاع جلوی ماشین خیلی بالاست
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4228
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4524 بار
سپاس‌های دریافتی: 8624 بار

Re: مشکل پراید جلوبندی خواهشا کمک کنید

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

omk نوشته شده: پنج‌شنبه 2 اسفند 1397, 12:41 am ممنونم از وقتی که گذاشتید .
الان پیشنهاد شما چیه؟
توپی رو عوض کنم؟
یا چند لایه تیوپ کامیونی اضافه کنم بهش؟
روش اضافه کردن تیوپ کامیونی چجوریه؟

و درصدی اگر اگر رفع نشد،مشکل از چی میتونی باشه؟
یه مطلبم بگم که ارتفاع جلوی ماشین خیلی بالاست
سلام

این که میگین جلو ماشین بیش از حد بالاست حاکی از بیش از حد بلند بودن و بیش از حد قوی بودنِ فنرهای جلو هست پس میتونه عامل ضربه ها همین باشه یعنی کمکها قادر نیست ضربه ی قویِ فنرها رو مهار کنه
.
ابتدا باید کارهایی که ذکر شد انجام بشه خصوصاً تستِ روی جک تا عیب یابی درست انجام بشه
.
اگه جلو ماشین بیش از حدِ استاندارد بلنده پس علتش بیش از حد بلند بودنِ فنرهای نصب شده هست و یا قوی بودنِ بیش از حدشون یعنی ضخیم بودنِ بیش از حدِ مفتولی که فنرهای جلو ازش ساخته شده
.
اگر با تستِ روی جک , لقی وجود نداره و لاستیکهای سر کمکها هم نصب شده پس ممکنه از خرابی خودِ کمک باشه یعنی به دلیلی کمک از کار افتاده و نمیتونه جلوی ضربه ی فنر رو بگیره اون زمانی که زیر چرخ یهو خالی میشه
.
روی گلگیرها 2 بار فشار بیارید تا ماشین بالا پایبن بشه
.
اگه کمکها سالم باشه پس با برداشتنِ دستتون خیلی زود ماشین از حرکت میافته
ولی اگه عین یویو هی بالا پایین میشه پس کمک خرابه
اگه کمک خراب باشه روی سرعت گیرها هم همینطور میشه

کلاً کمکها هر چه سالم تر باشه سفت تره و هر چی از عمرشون میگذره نرم و نرمتر میشه تا جایی که دیگه انگار اصلاً وجود نداره و ماشین روی سرعت گیرها مثل توپ بسکتبال بارها بالا پایین میشه
.
بی اعتنایی به خراب شدنِ گردگیر کمک , یکی از علتهای مهمِ خراب شدنِ کمک هست چون گرد و خاک میشینه روی میله ی وسط کمک و میره داخلش و کاسه نمدش رو خراش میده و نشت روغن شروع میشه
هر چه روغنِ بیشتری نشت کنه بیرون , کمک شُلتر و شلتر میشه
.
اکثر مردم به خیالشون کمک فنر یک قطعه هست درحالیکه کمک یک قطعه هست و فنر یک قطعه ی دیگه
فنر کارش ضربه گیری هست
کمک کارش کنترل کردنِ کار فنر هست یعنی دامنه ی نوسانش رو کاهش میده تا فنر مثل یویو بارها بالا پایین نشه
.
===========================.
شما گفتین که سر جلو ماشین مایل هست پس احتمال اینکه فنرهای جلو با هم فرق دارند هم هست یعنی اون سمتی که بالاتره فنرش قویتره . ببینید ضخامت مفتولشون مثل هم هست یا یکیش ضخیمتره ؟
.
آیا یادتون هست که فنرها رو قبل از نصب گذاشتند کنار همدیگه تا ببینند دقیقاً هم ارتفاع هستند یا نه ؟
.
اگر فقط یک سمت ضربه میزنه روی سرعت گیرها پس احتمالاً فنر همون سمت قویتره که با بلندتره و یا ضخامتِ مفتولش بیشتره
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
ارسال پست

بازگشت به “مباحث فنی و تخصصی خودرو”