خبر شوک آور افزایش یکصدوپنجاه درصدی پروازهای هواپیمایی قطر در حریم هوایی کشورمان در کنار تضعیف روزبروز صنعت خطوط هوایی وطنی چه توجیهی دارد و شرکت های هواپیمایی داخلی ایران که در طی 32 سال گذشته با تمامی مشکلات و تحریم ها با چنگ و دندان، خطوط پروازهای خارجی خود را حفظ کرده و تا سرحد امکان آن را توسعه دادند به چه منظور تضعیف می شوند و سهم آنها به شرکت های خارجی داده می شود؟
به گزارش «بولتن» هواپیمایی قطر رسما اعلام کرده که تا تاریخ 31 اکتبر 2011 سال میلادی پروازهای خود به ایران را بیش از 150 درصد افزایش داده است. این شرکت هواپیمایی همچنین اعلام کرده که حدود 31 پرواز در هفته از دوحه به شهرهای اصفهان، تهران، شیراز، و مشهد مقدس انجام می دهد.
اما در مقابل این حجم پروازی قطر به شهرهای ایران، شرکت های هواپیمایی ایران در مقابل این تفاوت فاحش در تعداد پروازها، نتوانسته سهمیه ای از بازار قطر کسب نماید و تعداد پروازهای خود را به این کشور افزایش دهد.
هم اکنون وزارت راه و ترابری ایران، توافقنامه ای را با خطوط هواپیمایی قطر به امضاء رسانده است که خطوط هواپیمایی قطر این اجازه را خواهند داشت که در پروازهای مسیرهای داخل کشور در یک رقابت ناعادلانه رقابای ایرانی خود را ازپا درآورند. این اقدامات باعث خواهد شد که در آینده شاهد تضعیف هرچه بیشتر خطوط هواپیمایی داخلی کشورمان باشیم.
خطوط هواپیمایی ایران بسیار قدیمی تر از شرکت های قطری هستند و شرکتی مانند هما در سال 1946 میلادی تاسیس شده و در مقابل خطوط هواپیمایی قطر در سال 1985 شکل گرفته است و این پرسش اساسی را مطرح ساخته که آیا خطوط هواپیمایی ایرانی با این سابقه طولانی و تجربه، در آن حد نیستند که حداقل مسیرهای وطنی را برای بازار خود نگه دارند؟
اگر در این رابطه مسئولین وزارت راه و ترابری دلیل امضای این قرارداد را موضوع تحریم ها اعلام کرده اند باید بدانند که این صنعت هوایی ایران 32 سال با وجود تحریم های گسترده روی پای خود ایستاده و بازار را حفظ کرده و عقب نشینی نکرده است و در حد امکانات سعی کرده حداقل در داخل کشور جایگاه خود را حفظ کند و اگر بحث شدت تحریم ها آقایان ستاد نشین را نگران و آشفته کرده است باید توجه داشته باشند که نگرانی آنها بی مورد است چراکه در همین اوضاع تشدید تحریم ها چند خط هواپیمایی ایران پروازهای خود را به مقاصد شهرهای بزرگ اروپایی حفظ کرده اند و علی رغم تحریم بنزین هواپیماهای آنها راه های خروج از این مشکل را پیدا کرده و با حمایت بیشتر به راحتی سوخت خود را در فرودگاه های اروپایی تامین می کنند و در حال انجام دادن این مراحل با وجود فراز و نشیب و پیچیدگی های آن هستند.
حال چرا پاسخ این همه تجربه و پایداری شرکت های هوایی ایران در بازار را باید با واگذاری سهم بازار داخل به شرکت قطری جبران کنند!
اگر آقایان مسئول امضای قرارداد، نگران تامین قطعات و لوازم یدکی موتورها و قطعات دیگر هواپیما هستند بهتر است بدانند هم اکنون یکی از بزرگترین کمپانی های سازنده موتور هواپیما و تعمیر آن فقط و فقط بدلیل برخی مسائل مالی با برخی از خطوط هواپیمایی ایران مشکلاتی دارند و اگر وزارت راه به رفع مشکلات صرفا مالی آنها نظری بیندازد و در جهت حل آن اقدام عاجلی نماید آنها براحتی می توانند مانند 32 سال گذشته روپای خود بایستند.
مسئولین وزارت راه و ترابری بجای حراج بازار داخلی که حداقل بخشی از هزینه های این شرکت های هوایی را تامین می کرد و سپردن بخشی از آن به هواپیمایی قطر، باید به فکر تامین منابع مالی برای حل مشکلات خطوط هواپیمایی کشورمان باشد تا نه تنها شاهد بالندگی بیشتر آنها باشیم بلکه حداقل به حفظ کرامت ملی و شان و غرور خود نیز توجه کنیم و به بهانه تحریم، بازار را به راحتی از دست ندهیم.
رویای قطر برای تصاحب خطوط هوایی ایران
مدیران انجمن: CAPTAIN PILOT, شوراي نظارت, مديران هوافضا
-
- پست: 863
- تاریخ عضویت: سهشنبه ۲۹ دی ۱۳۸۸, ۱۰:۵۳ ب.ظ
- محل اقامت: البرز
- سپاسهای ارسالی: 5392 بار
- سپاسهای دریافتی: 4116 بار
- تماس:
-
- پست: 364
- تاریخ عضویت: چهارشنبه ۸ آبان ۱۳۸۷, ۵:۴۳ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 3003 بار
- سپاسهای دریافتی: 602 بار
Re: رویای قطر برای تصاحب خطوط هوایی ایران
من شخصا با ورود کشورهای خارجی به خطوط پرواز داخلی و خارجی با این شرایط تحریم و وضع نامساعد هواپیماها موافقم چون معتقدم که جون ایرانیان از غرور ملی و ازاین قبیل حرفهای کلیشه ای مهم تر هست.
- پست: 85
- تاریخ عضویت: سهشنبه ۲ آبان ۱۳۸۵, ۲:۵۷ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 40 بار
- سپاسهای دریافتی: 56 بار
- تماس:
Re: رویای قطر برای تصاحب خطوط هوایی ایران
هر روز n نفر ادم به خاطر حمایت از تولید خودروی داخلی جان خود رو از دست میدهند!
و n نفر هم در اثر صانحه هوایی میمیرند!
نکته جالب این وسط اینه که اقایون و خانواده های محترم هیچ کدوم نه سوار خودروی داخلی میشوند و نه هواپیمای قدیمی چون سفارش شده هستند!
اما طبق معمول مردم همیشه در صحنه باید همیشه از محصولات داخلی حمایت کنند و جالب اینجاست که تولید کنندگان داخلی نباید کیفیت محصولات خود را بهتر کنند بلکه باید کیفیت رو پایین تر و قیمت هم بالا تر ببرند!
به نظر من جون یک ادم خییییلییی از حمایت از تولیدات داخلی مهم تر هست(با خودتون فکر نکنین که یه ادم که ارزشی نداره چون همون یک ادم میتونه خدایی نکرده خانواده درجه یک(پدر.خواهر.مادر.برادر) شما باشه)
حالا جون یک ادم چقدر ارزش داره؟؟
من فکر میکنم که کسایی که باعث و بانی این محصولات بی کیفیت هستند مسئول این تلفات هستند و اگر واقعا به خدا و پیغمبر و اخرت اعتقاد دارند باید در اخرت جواب بدهند(اسممون مسلمونه ولی....)
و n نفر هم در اثر صانحه هوایی میمیرند!
نکته جالب این وسط اینه که اقایون و خانواده های محترم هیچ کدوم نه سوار خودروی داخلی میشوند و نه هواپیمای قدیمی چون سفارش شده هستند!
اما طبق معمول مردم همیشه در صحنه باید همیشه از محصولات داخلی حمایت کنند و جالب اینجاست که تولید کنندگان داخلی نباید کیفیت محصولات خود را بهتر کنند بلکه باید کیفیت رو پایین تر و قیمت هم بالا تر ببرند!
به نظر من جون یک ادم خییییلییی از حمایت از تولیدات داخلی مهم تر هست(با خودتون فکر نکنین که یه ادم که ارزشی نداره چون همون یک ادم میتونه خدایی نکرده خانواده درجه یک(پدر.خواهر.مادر.برادر) شما باشه)
حالا جون یک ادم چقدر ارزش داره؟؟
من فکر میکنم که کسایی که باعث و بانی این محصولات بی کیفیت هستند مسئول این تلفات هستند و اگر واقعا به خدا و پیغمبر و اخرت اعتقاد دارند باید در اخرت جواب بدهند(اسممون مسلمونه ولی....)
- پست: 3805
- تاریخ عضویت: شنبه ۷ شهریور ۱۳۸۸, ۳:۲۶ ق.ظ
- محل اقامت: جمهوری اسلامی ایران
- سپاسهای ارسالی: 4180 بار
- سپاسهای دریافتی: 22794 بار
- تماس:
Re: رویای قطر برای تصاحب خطوط هوایی ایران
بر طبق گفته کاربران سایت مرجع هوانوردی و هوا و و فضای پارسی ( بزرگترین سایت هوانوردی فارسی زبان که اکثر کاربرانش مخالف این طرح هستند ) این طرح منتفی است و حتی از نماینده هواپیمای قطری نقل شده است که این خبر را تکذیب کرده است .
پرونده فعالیت صلح آمیز هسته ای ایران تسلیحات ضد زره ایران
ناوچه های موشک انداز "کلاس کمان / سینا" پهپادهای ایرانی
ناوشکن های "کلاس موج" بالگردهای خانواده شاهد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
ناوشکن عملیاتی-آموزشی "کلاس لقمان"
ناو خارک
رادارهای ایرانی؛ سربازان همیشه بیدار آسمان
موشك پدافند هوايي "صياد 2"
توان پدافند هوایی جمهوری اسلامی ایران
موشک های بالستیک و شبه بالستیک ساخت جمهوری اسلامی ایران
-
- پست: 2755
- تاریخ عضویت: چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۸۵, ۱۲:۴۶ ب.ظ
- محل اقامت: شیراز
- سپاسهای ارسالی: 22364 بار
- سپاسهای دریافتی: 5559 بار
Re: رویای قطر برای تصاحب خطوط هوایی ایران
پس باید شاهد کشته و زخمی شدن بیشتر هم وطنانمون تو سراسر کشور با این ابوطیاره ها باشیم 

پروانه نیستم که به یک شعله جان دهم / شمعم که سوزم و دودی نیاورم
گــــــــــــــــاهی تــــــــــــــاوان شیــــــــــر بودن قـــفس اســـت ...
امــــــــا شـــــغال هــــا در شـــــهــــر آزاد مـــــیگـــــــردنــــــــــد ... !
به زودی تعمیرکار لب تاپ می شم
گــــــــــــــــاهی تــــــــــــــاوان شیــــــــــر بودن قـــفس اســـت ...
امــــــــا شـــــغال هــــا در شـــــهــــر آزاد مـــــیگـــــــردنــــــــــد ... !
به زودی تعمیرکار لب تاپ می شم

- پست: 1454
- تاریخ عضویت: چهارشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۸۸, ۱۱:۱۷ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 8701 بار
- سپاسهای دریافتی: 13240 بار
Re: رویای قطر برای تصاحب خطوط هوایی ایران
sina666 نوشته شده:هر روز n نفر ادم به خاطر حمایت از تولید خودروی داخلی جان خود رو از دست میدهند!
شاید زمانی هدف حمایت از تولید داخلی خودرو بود ولی هم اکنون فقط یک هدف داره: سرکیسه کردن ملت.
تا در طلب گوهر کانی کانی تا در هوس لقمهٔ نانی نانی
این نکتهٔ رمز اگر بدانی دانی هر چیزی که در جستن آنی آنی
https://www.instagram.com/javad.molaiee/
این نکتهٔ رمز اگر بدانی دانی هر چیزی که در جستن آنی آنی
https://www.instagram.com/javad.molaiee/
-
- پست: 863
- تاریخ عضویت: سهشنبه ۲۹ دی ۱۳۸۸, ۱۰:۵۳ ب.ظ
- محل اقامت: البرز
- سپاسهای ارسالی: 5392 بار
- سپاسهای دریافتی: 4116 بار
- تماس:
Re: رویای قطر برای تصاحب خطوط هوایی ایران
وزیر راه و شهرسازی با اعلام جزئیات ورود هواپیمایی قطر به کشورمان، از افزایش تعداد پروازهای این شرکت هواپیمایی از 21 به 70 پرواز خبر داد.
علی نیکزاد در گفتگو با مهر درباره ورود هواپیمایی قطر به ایران و نارضایتی شرکت های هواپیمایی در این خصوص، اظهار داشت: هواپیماهای قطری در حال حاضر هم 21 پرواز در ایران انجام می دهند یعنی از دوحه به شهرهای مختلف ایران پرواز دارند.
وی افزود: شرکت هواپیمایی قطر درخواست افزایش تعداد پروازهای دوحه به شهرهای مختلف ایران را داد که ما نیز این شرط را تعیین کردیم که تعداد پروازهای قطری می تواند به 70 پرواز برسد درصورتیکه بخشی از پروازهای داخلی را هم برعهده بگیرد.
وزیر راه وشهرسازی بابیان اینکه هم اکنون 3500 پرواز داخلی از سوی شرکت های هواپیمایی در کشور انجام می شود، بیان کرد: 70 پرواز تنها 2 درصد از حجم کل پروازهای داخلی را شامل می شود.
نیکزاد افزود: ما این پیشنهاد را دادیم که وقتی پروازی از دوحه به مقصد تهران می آید باید مسافران ایرانی را به شهرهای دیگر هم ببرد و پس از آن دوباره به دوحه بازگردد همچنین می توانند مسافران خارجی را هم به مقصد دوحه پوشش دهند.
وی با بیان اینکه ورود این شرکت هواپیمایی به نفع کشور است، اظهارداشت: آنها سوخت را با قیمت بین اللملی از ما دریافت می کنند و اگر در هر فرودگاهی به زمین بشینند باید هزینه های آن را بپردازند.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به شروط ایران برای هواپیمایی قطری، گفت: به این شرکت اعلام کردیم که عمرهواپیماها نباید بیشتر از 7 سال باشد و ما نیز هر زمان که بخواهیم می توانیم این پروازها را کاهش دهیم.
نیکزاد افزود: بلیت های این شرکت از سوی هواپیمایی ماهان، نفت، آسمان و هما به فروش می رسد و این شرکت موظف است تمامی شئونات اسلامی و مقررات جمهوری اسلامی را رعایت کند.
وی با بیان اینکه برخی ها طوری مخالفت می کنند که انگار تاکنون هواپیمایی قطر در ایران پرواز نداشته است، گفت: هم اکنون این شرکت هواپیمایی 21 پرواز خارجی در ایران دارد و ما هم پس از درخواستشان برای افزایش تعداد پروازها اعلام کردیم که این امر مشروط به این است که درکنار پروازهای خارجی، پروازهای داخلی را هم انجام دهید.
وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: اگر کشورهای غربی اجازه بدهند، ورود هواپیمایی قطر به ایران به سود کشور است در غیراینصورت که همان 21 پرواز قبلی را انجام می دهد.
علی نیکزاد در گفتگو با مهر درباره ورود هواپیمایی قطر به ایران و نارضایتی شرکت های هواپیمایی در این خصوص، اظهار داشت: هواپیماهای قطری در حال حاضر هم 21 پرواز در ایران انجام می دهند یعنی از دوحه به شهرهای مختلف ایران پرواز دارند.
وی افزود: شرکت هواپیمایی قطر درخواست افزایش تعداد پروازهای دوحه به شهرهای مختلف ایران را داد که ما نیز این شرط را تعیین کردیم که تعداد پروازهای قطری می تواند به 70 پرواز برسد درصورتیکه بخشی از پروازهای داخلی را هم برعهده بگیرد.
وزیر راه وشهرسازی بابیان اینکه هم اکنون 3500 پرواز داخلی از سوی شرکت های هواپیمایی در کشور انجام می شود، بیان کرد: 70 پرواز تنها 2 درصد از حجم کل پروازهای داخلی را شامل می شود.
نیکزاد افزود: ما این پیشنهاد را دادیم که وقتی پروازی از دوحه به مقصد تهران می آید باید مسافران ایرانی را به شهرهای دیگر هم ببرد و پس از آن دوباره به دوحه بازگردد همچنین می توانند مسافران خارجی را هم به مقصد دوحه پوشش دهند.
وی با بیان اینکه ورود این شرکت هواپیمایی به نفع کشور است، اظهارداشت: آنها سوخت را با قیمت بین اللملی از ما دریافت می کنند و اگر در هر فرودگاهی به زمین بشینند باید هزینه های آن را بپردازند.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به شروط ایران برای هواپیمایی قطری، گفت: به این شرکت اعلام کردیم که عمرهواپیماها نباید بیشتر از 7 سال باشد و ما نیز هر زمان که بخواهیم می توانیم این پروازها را کاهش دهیم.
نیکزاد افزود: بلیت های این شرکت از سوی هواپیمایی ماهان، نفت، آسمان و هما به فروش می رسد و این شرکت موظف است تمامی شئونات اسلامی و مقررات جمهوری اسلامی را رعایت کند.
وی با بیان اینکه برخی ها طوری مخالفت می کنند که انگار تاکنون هواپیمایی قطر در ایران پرواز نداشته است، گفت: هم اکنون این شرکت هواپیمایی 21 پرواز خارجی در ایران دارد و ما هم پس از درخواستشان برای افزایش تعداد پروازها اعلام کردیم که این امر مشروط به این است که درکنار پروازهای خارجی، پروازهای داخلی را هم انجام دهید.
وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: اگر کشورهای غربی اجازه بدهند، ورود هواپیمایی قطر به ایران به سود کشور است در غیراینصورت که همان 21 پرواز قبلی را انجام می دهد.