سلام دوستان چند وقت پیش یه برنامه درباره پروژه هواپیمای 150 نفره از شبکه جام جم پخش شد...
سعی می کنم عکس ها و بخشی از فیلم این برنامه رو آپلود کنم.....
پروژه هواپیمای 150 نفره ایران
مدیران انجمن: شوراي نظارت, مديران هوافضا
- پست: 3805
- تاریخ عضویت: شنبه ۷ شهریور ۱۳۸۸, ۳:۲۶ ق.ظ
- محل اقامت: جمهوری اسلامی ایران
- سپاسهای ارسالی: 4180 بار
- سپاسهای دریافتی: 22794 بار
- تماس:
پروژه هواپیمای 150 نفره ایران
به نقل از [External Link Removed for Guests]
پرونده فعالیت صلح آمیز هسته ای ایران تسلیحات ضد زره ایران
ناوچه های موشک انداز "کلاس کمان / سینا" پهپادهای ایرانی
ناوشکن های "کلاس موج" بالگردهای خانواده شاهد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
ناوشکن عملیاتی-آموزشی "کلاس لقمان"
ناو خارک
رادارهای ایرانی؛ سربازان همیشه بیدار آسمان
موشك پدافند هوايي "صياد 2"
توان پدافند هوایی جمهوری اسلامی ایران
موشک های بالستیک و شبه بالستیک ساخت جمهوری اسلامی ایران
-
- پست: 472
- تاریخ عضویت: چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۸۸, ۱:۴۸ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 1261 بار
- سپاسهای دریافتی: 2355 بار
Re: پروژه هواپیمای 150 نفره ایران
تعداد صندلیها 28 ردیف شش نفره که میشه 168 نفر مسافر!!
حضرت علی (علیه السلام):
مالک اگر شب هنگام کسی را در حال گناه دیدی فردا به آن چشم نگاهش نکن! شاید سحر توبه کرده باشد و تو ندانی !
-
- پست: 252
- تاریخ عضویت: شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۲, ۶:۴۳ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 588 بار
- سپاسهای دریافتی: 899 بار
Re: پروژه هواپیمای 150 نفره ایران
اگر به نتیجه برسه یک انقلاب صنعتی در ایران رخ میده.هم میتونه بخش اصلی نیازهای غیرنظامی را تامین کنه هم با تعقییراتی تبدیل به هواپیمای ترابری و اواکس و...بشه.نکته ابهامش موتورش است که باید دید قصد خرید موتور از خارج و نصب روی ان را دارند یا قصد تولید تحت امتیاز ان یا می خواهند ان را کاملا در داخل تولید کنن.کاش فقط این طرح همراه با یک موتور کارامد کم مصرف و ایمن باشد.
-
- پست: 733
- تاریخ عضویت: دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۸۹, ۴:۵۹ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 2456 بار
- سپاسهای دریافتی: 3097 بار
Re: پروژه هواپیمای 150 نفره ایران
دانشگاه علم و صنعت مسئول ساخت موتور این هواپیما شده است و طراحی مقدماتی آن چندماه قبل آغاز شده است. 100.t107551.html
- پست: 158
- تاریخ عضویت: پنجشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۰, ۹:۰۷ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 201 بار
- سپاسهای دریافتی: 617 بار
Re: پروژه هواپیمای 150 نفره ایران
با سلام درباره ی پیشران فقط می دونم که دانشگاه علم و صنعت برای این کار انتخاب شده و این طرح در دانشکده ی مکانیک این دانشگاه در دست انجامه. ضمنا این که منظور از هواپیمای 150 نفره دقیقا 150 نفر باشه کاملا اشتباهه. هواپیماهای B737 و خانواده ی A320 و MS-21 همگی 150 نفره هستن ولی ظرفیت واقعی اون ها در مدل های مختلف کمتر یا بیشتر از 150 نفره. این مسئله به چیدمان صندلی ها هم مربوط میشه معمولا در این کلاس از دو نوع اکونومی و بیزنس کلاس با هم استفاده میشه که طرفیت هواپیما رو از این تعداد کمتر میکنه. فراموش نکنید که مهماندارها هم بالاخره باید یه جایی بنشینن و تعدادی از صندلی ها هم به اونها اختصاص داره نه مسافرا.
در هر حال خود من برای این هواپیما آینده ی روشنی می بینم ولی کل پروژه از همین حالا شکست خورده است. شرکت های بزرگ و حتی شرکت هایی که هواپیماشون هنوز روی کاغذه و تا حالا هیچ هواپیمایی نساختن مثل Comac چین از خیلی وقت پیش در بازار جهانی به دنبال مشتری هستن تا مثلا طی10-15 سال حداقل 2000 فروند هواپیما بفروشن در حالی که این هواپیما طبق اظهارنظرهای رسمی برای پاسخ گویی به نیاز داخلی فعلی _چیزی حدود 280 فروند_ در حال ساخته. شاید نیم نگاهی هم به صادرات وجود داشته باشه ولی فعلا خبر رسمی اینه. ضمنا این مدل هواپیما برای جایگزینی ناوگان فعلی با همون تعداد در حال ساخته که نشون میده برنامه ای برای توسعه ی حمل و نقل هوایی در کشور وجود نداره درست برخلاف نیمچه کشورهایی مثل عمارات قطر و بحرین که کشورهاشون رو به پایانه ای بین اروپا و شرق و جنوب شرق آسیا تبدیل کردن و هر سال میلیاردها دلار از این راه درآمد دارن. امیدوارم با تلاش های دولت جدید و برنامه ریزی مناسب اوضاع بهتر بشه.
در هر حال خود من برای این هواپیما آینده ی روشنی می بینم ولی کل پروژه از همین حالا شکست خورده است. شرکت های بزرگ و حتی شرکت هایی که هواپیماشون هنوز روی کاغذه و تا حالا هیچ هواپیمایی نساختن مثل Comac چین از خیلی وقت پیش در بازار جهانی به دنبال مشتری هستن تا مثلا طی10-15 سال حداقل 2000 فروند هواپیما بفروشن در حالی که این هواپیما طبق اظهارنظرهای رسمی برای پاسخ گویی به نیاز داخلی فعلی _چیزی حدود 280 فروند_ در حال ساخته. شاید نیم نگاهی هم به صادرات وجود داشته باشه ولی فعلا خبر رسمی اینه. ضمنا این مدل هواپیما برای جایگزینی ناوگان فعلی با همون تعداد در حال ساخته که نشون میده برنامه ای برای توسعه ی حمل و نقل هوایی در کشور وجود نداره درست برخلاف نیمچه کشورهایی مثل عمارات قطر و بحرین که کشورهاشون رو به پایانه ای بین اروپا و شرق و جنوب شرق آسیا تبدیل کردن و هر سال میلیاردها دلار از این راه درآمد دارن. امیدوارم با تلاش های دولت جدید و برنامه ریزی مناسب اوضاع بهتر بشه.
-
- پست: 670
- تاریخ عضویت: شنبه ۳ شهریور ۱۳۸۶, ۲:۰۲ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 373 بار
- سپاسهای دریافتی: 1777 بار
Re: پروژه هواپیمای 150 نفره ایران
با این مدریت صنایع هوایی کشور هیچ چیزی نمیشه
نتونستیم هواپیمای توربو پراپ منطقه ای رو بفروشیم حالا به فکر تولید 150 نفره یعنی کلاس باریک پیکر تک راهرو که یکی از رقابتی ترین کلاسها هستش افتادیم ؟
این مدریت ضعیف که نتونسته حتی نیورهای نظامی کشور رو قانع کنه که روی نمونه های ترابری تاکیتیک و گشت دریایی یک هواپیمای توربوپراپ منطقه ای سرمایه گذاری کنن چطور میخواد شرکتهای هوایی رو قانع کنه که بیان و ری هواپیمای باریک پیکر سرمایه گذاری کنن؟
آیا تا حالا پیشرانه یک جت کوچک یا یک جت اموزشی در ایران طراحی و ساخته شده ؟
خواهش میکنم فقط ساده لوح نباشید طراحی بدنه و سازه تنها یک بخش از برنامه هست اویونیک سیستمهای پروازی (ترجیحا فلای بای وایر ) تنها بخش میتونه اویونیک باشه که ایران سابقه نمونه سازی کابین تمام شیشه ای هرکولس رو در حد نمونه نمایشی داشته ولی در عمل !!!!! آیا نمونه عملی دیده شده ؟
نتونستیم هواپیمای توربو پراپ منطقه ای رو بفروشیم حالا به فکر تولید 150 نفره یعنی کلاس باریک پیکر تک راهرو که یکی از رقابتی ترین کلاسها هستش افتادیم ؟
این مدریت ضعیف که نتونسته حتی نیورهای نظامی کشور رو قانع کنه که روی نمونه های ترابری تاکیتیک و گشت دریایی یک هواپیمای توربوپراپ منطقه ای سرمایه گذاری کنن چطور میخواد شرکتهای هوایی رو قانع کنه که بیان و ری هواپیمای باریک پیکر سرمایه گذاری کنن؟
آیا تا حالا پیشرانه یک جت کوچک یا یک جت اموزشی در ایران طراحی و ساخته شده ؟
خواهش میکنم فقط ساده لوح نباشید طراحی بدنه و سازه تنها یک بخش از برنامه هست اویونیک سیستمهای پروازی (ترجیحا فلای بای وایر ) تنها بخش میتونه اویونیک باشه که ایران سابقه نمونه سازی کابین تمام شیشه ای هرکولس رو در حد نمونه نمایشی داشته ولی در عمل !!!!! آیا نمونه عملی دیده شده ؟
به رویاهایت بی اندیش ..........