توضیح وزیر دفاع درباره ایمنی هواپیمای "ایران ۱۴۰" به مجلس
مدیران انجمن: شوراي نظارت, مديران هوافضا
- پست: 1120
- تاریخ عضویت: جمعه ۲۶ مهر ۱۳۸۷, ۹:۳۹ ق.ظ
- محل اقامت: همشهری فضل الله جاوید نیا
- سپاسهای ارسالی: 2466 بار
- سپاسهای دریافتی: 8401 بار
توضیح وزیر دفاع درباره ایمنی هواپیمای "ایران ۱۴۰" به مجلس
وزیر دفاع درباره ایمنی و کارآمدی هواپیمای "ایران ۱۴۰" توضیح دهد
[External Link Removed for Guests]
نماینده یزد در تشریح موضوع سوال خود از وزیر دفاع، اعلام کرد: وحیدی باید درباره ایمنی و کارآمدی هواپیمای "ایران ۱۴۰" توضیح قانع کننده دهد.
"علی اکبر اولیا" در تشریح موضوع سوال خود از "احمد وحیدی" وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، گفت: این وزارتخانه با کشور اوکراین قراردادی برای ساخت هواپیمای مسافربری امضا کرد، اما شرکتهای هواپیمایی کشور از به کارگیری آن محصول در پروازهای داخلی خود اجتناب کردند.
نماینده یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی نام این هواپیما را "ایران ۱۴۰" اعلام کرد و افزود: باوجودی اینکه هواپیما استاندارهای لازم را ندارد، ولی وزارت دفاع با تاسیس یک شرکت اقدام به انتقال مسافر با "ایران ۱۴۰ کرد.
وی تصریح کرد: انتظار میرود وحیدی در رابطه با ایمنی و کارآمدی "ایران۱۴۰" توضیحات قانع کننده ای ارائه کند چراکه این هواپیما پیش از قرار گرفتن در ناوگان هوایی یک سابقه سقوط را در کارنامه دارد.
"احمد وحیدی" وزیر دفاع وپشتیبانی نیروهای مسلح روزسه شنبه -۱۰ خرداد ماه- برای پاسخگوی به سؤال "علی اکبر اولیاء" نماینده یزد و صدوق به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی میرود.
منبع: Icana.ir
[External Link Removed for Guests]
نماینده یزد در تشریح موضوع سوال خود از وزیر دفاع، اعلام کرد: وحیدی باید درباره ایمنی و کارآمدی هواپیمای "ایران ۱۴۰" توضیح قانع کننده دهد.
"علی اکبر اولیا" در تشریح موضوع سوال خود از "احمد وحیدی" وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، گفت: این وزارتخانه با کشور اوکراین قراردادی برای ساخت هواپیمای مسافربری امضا کرد، اما شرکتهای هواپیمایی کشور از به کارگیری آن محصول در پروازهای داخلی خود اجتناب کردند.
نماینده یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی نام این هواپیما را "ایران ۱۴۰" اعلام کرد و افزود: باوجودی اینکه هواپیما استاندارهای لازم را ندارد، ولی وزارت دفاع با تاسیس یک شرکت اقدام به انتقال مسافر با "ایران ۱۴۰ کرد.
وی تصریح کرد: انتظار میرود وحیدی در رابطه با ایمنی و کارآمدی "ایران۱۴۰" توضیحات قانع کننده ای ارائه کند چراکه این هواپیما پیش از قرار گرفتن در ناوگان هوایی یک سابقه سقوط را در کارنامه دارد.
"احمد وحیدی" وزیر دفاع وپشتیبانی نیروهای مسلح روزسه شنبه -۱۰ خرداد ماه- برای پاسخگوی به سؤال "علی اکبر اولیاء" نماینده یزد و صدوق به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی میرود.
منبع: Icana.ir
ای آنکه دیده دوخته ای بر خلیج فارس این لقمه با شکمبه ی توسازگار نیست
زیرا درون آب زلالش بدون شک ماهی ست, پا برهنه سوسمار نیست
آسمان اصفهان
زیرا درون آب زلالش بدون شک ماهی ست, پا برهنه سوسمار نیست
آسمان اصفهان
- پست: 2875
- تاریخ عضویت: پنجشنبه ۸ اسفند ۱۳۸۷, ۳:۲۳ ب.ظ
- محل اقامت: DE - CZE
- سپاسهای ارسالی: 39753 بار
- سپاسهای دریافتی: 34089 بار
- تماس:
Re: توضیح وزیر دفاع درباره ایمنی هواپیمای "ایران ۱۴۰" به مجل
درود و عرض ادب خدمت دوستان و کاربران گرامی 
با سپاس از جناب javadfakoori گرامی
متاسفانه هواپیمای اوکراینی An-140 در کارنامه عملکرد خود, شاهد مجموعا" 5 سقوط و سانحه بوده است و از این تعداد 3 مورد در کشور عزیزمان به وقوع پیوسته اند!
[External Link Removed for Guests]
1- اولین سقوط در آذر ماه سال 1381 و در حوالی کوه های اطراف اصفهان و منطقه باقر آباد و شاهین شهر (مرکز هسا) به وقوع پیوست و در جریان آن مجموع 45 طراح, مهندس, کادر فنی و مستشاران اوکراینی و روسی و چند تن از مسئولین کمپانی Antonov جان باختند و هواپیمای مذکور نیز بطور کامل نابود گشت. در خصوص علل این سانحه هیچگاه اطلاع رسانی رسمی انجام نگردید.
2- سانحه دوم در مرداد ماه سال 1384 و در فرودگاه اراک و توسط یک فروند ایران 140 تولید شده توسط هسا و متعلق به شرکت هواپیمایی "سفیران" به وقوع پیوست. در طول این حادثه, هواپیمای مذکور پس از برخاست از فرودگاه اراک یکی از موتورهای TV3-117VMA SBM1 ساخت کمپانی روسی Klimov, خود را از دست داد و در نهایت پس از انجام یک Hard Landing ناشی از عدم توانایی جبران Lift از باند فرودگاه خارج گردید. خوشبختانه این سانحه هیچگونه تلفات جانی به همراه نداشت.
3- سومین و سنگین ترین حادثه برای این هواپیما, در اواخر بهمن ماه سال 1387 و مجددا" در اطراف اصفهان و هسا به وقوع پیوست و در جریان آن, 5 نفر از بهترین خلبانان و استاد خلبانان نیروی هوایی به نام های: سرهنگ گردان (خلبان F-4), سرهنگ صبوری (خلبان C-130), سرهنگ مهدوی (خلبان AC یا همان رهبر هوایی), سرهنگ مختاری (خلبان C-130) و سرهنگ نجفی (فرمانده اسبق پایگاه ترابری شیراز) جان خود را از دست داند. علت این سانحه همچون سایر موارد در نقص موتورهای Klimov و عدم سازگاری آنها با شرایط آب و هوایی کشورمان بوده است.
[External Link Removed for Guests]
موفق باشید

با سپاس از جناب javadfakoori گرامی

این هواپیما پیش از قرار گرفتن در ناوگان هوایی یک سابقه سقوط را در کارنامه دارد.
متاسفانه هواپیمای اوکراینی An-140 در کارنامه عملکرد خود, شاهد مجموعا" 5 سقوط و سانحه بوده است و از این تعداد 3 مورد در کشور عزیزمان به وقوع پیوسته اند!
[External Link Removed for Guests]
1- اولین سقوط در آذر ماه سال 1381 و در حوالی کوه های اطراف اصفهان و منطقه باقر آباد و شاهین شهر (مرکز هسا) به وقوع پیوست و در جریان آن مجموع 45 طراح, مهندس, کادر فنی و مستشاران اوکراینی و روسی و چند تن از مسئولین کمپانی Antonov جان باختند و هواپیمای مذکور نیز بطور کامل نابود گشت. در خصوص علل این سانحه هیچگاه اطلاع رسانی رسمی انجام نگردید.
2- سانحه دوم در مرداد ماه سال 1384 و در فرودگاه اراک و توسط یک فروند ایران 140 تولید شده توسط هسا و متعلق به شرکت هواپیمایی "سفیران" به وقوع پیوست. در طول این حادثه, هواپیمای مذکور پس از برخاست از فرودگاه اراک یکی از موتورهای TV3-117VMA SBM1 ساخت کمپانی روسی Klimov, خود را از دست داد و در نهایت پس از انجام یک Hard Landing ناشی از عدم توانایی جبران Lift از باند فرودگاه خارج گردید. خوشبختانه این سانحه هیچگونه تلفات جانی به همراه نداشت.
3- سومین و سنگین ترین حادثه برای این هواپیما, در اواخر بهمن ماه سال 1387 و مجددا" در اطراف اصفهان و هسا به وقوع پیوست و در جریان آن, 5 نفر از بهترین خلبانان و استاد خلبانان نیروی هوایی به نام های: سرهنگ گردان (خلبان F-4), سرهنگ صبوری (خلبان C-130), سرهنگ مهدوی (خلبان AC یا همان رهبر هوایی), سرهنگ مختاری (خلبان C-130) و سرهنگ نجفی (فرمانده اسبق پایگاه ترابری شیراز) جان خود را از دست داند. علت این سانحه همچون سایر موارد در نقص موتورهای Klimov و عدم سازگاری آنها با شرایط آب و هوایی کشورمان بوده است.
[External Link Removed for Guests]
موفق باشید

When once you have tasted Flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been and there you will always long to return
[External Link Removed for Guests]
-
- پست: 181
- تاریخ عضویت: چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۸۵, ۲:۱۸ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 343 بار
- سپاسهای دریافتی: 478 بار
Re: توضیح وزیر دفاع درباره ایمنی هواپیمای "ایران ۱۴۰" به مجل
البته من هم قبول دارم که این هواپیماسابقه ایمنی درخشانی نداره امااین آقای نماینده باکدوم مدرک این صحبت رومی کنند؟آیاخودعضوسازمان هواپیمایی کشوری هستند؟یاسازمان هواپیمایی کشوری نظررسمی داده؟کاش درهرموردمتخصص آن موردصحبت کندتاایرادبه هروسیله ای علمی ودرنتیجه قابل قبول باشد.
هرچندمن هم شخصاازاین هواپیمامی ترسم!
هرچندمن هم شخصاازاین هواپیمامی ترسم!
- پست: 3805
- تاریخ عضویت: شنبه ۷ شهریور ۱۳۸۸, ۳:۲۶ ق.ظ
- محل اقامت: جمهوری اسلامی ایران
- سپاسهای ارسالی: 4180 بار
- سپاسهای دریافتی: 22794 بار
- تماس:
Re: توضیح وزیر دفاع درباره ایمنی هواپیمای "ایران ۱۴۰" به مجل
با تشکر از توضیحات (تلخ )جناب CAPTAIN PILOT .
می توان گفت مساله موتور هواگرد ( بالگرد و هواپیما ) مهمترین چالش صنعت هواپیمایی کشور شده است .
از طرفی موتور نداریم که در هواگردهایمان به ویژه هواگردهای تولیدی ( یا مهندسی معکوس ) استفاده کنیم و می رویم از موتورهای قدیمی و یا تهیه شده ( به سختی ) از بازار سیاه استفاده می کنیم که این مساله باعث شده که خیلی از پروژه های مان که بسیار هم حیاتی هستند به نتیجه نرسند و اگر هم برسند با سرعت بسیار کم به تولید می رسند ( که پس مدتی معلوم نیست تولید می شود یا نمی شود)
از طرفی دیگر تا حدودی به موتورهای شرقی (ساخت روسیه و اوکراین ) دسترسی داریم که متاسفانه این موتورهای سازگار با آب و هوایی فلات ایران نیستند که نمونش سقوط تاسف بار هواپیماهای مونتاژی ایران 140 است و همینطور واکنش و مقابله با خرید هواپیما های مسافربری جدید روسی با موتور شرقی است .
در این بین باید عدم مدیریت درست و تامین نشدن بودجه کافی به ویژه در بخش هواگردسازی و شاخه های آن ( خصوصا ساخت موتور ) را اضافه کنیم .
اگر حتی دانش فنی کافی برای ساخت موتور در کشور وجود نداشته باشد ، می توان آن را به طرق مختلف از بدست اورد ، اما با مدیریت درست و تامین بودجه .
به همین چین نگاه کنیم ، این کشور با مهندسی معکوس و سپس تولید ( بی کیفیت ) میگ 15 ، 19 و 21 شروع کرد و حالا دارد جنگنده نسل 5 خود را آزمایش می کند ، اما ما در همین صاعقه و آذرخش ( شفق که معلوم نیست چی شد) نمره بدی ( در حد 10 و حتی بدتر ) کسب کردیم .
در حالی این مشکل موتور و دیگر مشکلات به قوت خود باقی است که اکثر یا بهتر بگوییم تمام هواگردهای ما ( چه نظامی و چی غیر نظامی) مدتهاست که از عمر مفیدشان می گذرد .
تنها مرهم و دلخوشی ما خبرهایی خوبی است که بعضی مواقع به گوش می رسد . اما اگر باز هم حساب کنیم این خبرها مانند چسب زخمی کوچک است که می خواهیم ان را روی زخمی بزرگ و کاری بچسبانیم .
به امید پیشرفت ایران به ویژه در صنعت هواپیما سازی .
می توان گفت مساله موتور هواگرد ( بالگرد و هواپیما ) مهمترین چالش صنعت هواپیمایی کشور شده است .
از طرفی موتور نداریم که در هواگردهایمان به ویژه هواگردهای تولیدی ( یا مهندسی معکوس ) استفاده کنیم و می رویم از موتورهای قدیمی و یا تهیه شده ( به سختی ) از بازار سیاه استفاده می کنیم که این مساله باعث شده که خیلی از پروژه های مان که بسیار هم حیاتی هستند به نتیجه نرسند و اگر هم برسند با سرعت بسیار کم به تولید می رسند ( که پس مدتی معلوم نیست تولید می شود یا نمی شود)
از طرفی دیگر تا حدودی به موتورهای شرقی (ساخت روسیه و اوکراین ) دسترسی داریم که متاسفانه این موتورهای سازگار با آب و هوایی فلات ایران نیستند که نمونش سقوط تاسف بار هواپیماهای مونتاژی ایران 140 است و همینطور واکنش و مقابله با خرید هواپیما های مسافربری جدید روسی با موتور شرقی است .
در این بین باید عدم مدیریت درست و تامین نشدن بودجه کافی به ویژه در بخش هواگردسازی و شاخه های آن ( خصوصا ساخت موتور ) را اضافه کنیم .
اگر حتی دانش فنی کافی برای ساخت موتور در کشور وجود نداشته باشد ، می توان آن را به طرق مختلف از بدست اورد ، اما با مدیریت درست و تامین بودجه .
به همین چین نگاه کنیم ، این کشور با مهندسی معکوس و سپس تولید ( بی کیفیت ) میگ 15 ، 19 و 21 شروع کرد و حالا دارد جنگنده نسل 5 خود را آزمایش می کند ، اما ما در همین صاعقه و آذرخش ( شفق که معلوم نیست چی شد) نمره بدی ( در حد 10 و حتی بدتر ) کسب کردیم .
در حالی این مشکل موتور و دیگر مشکلات به قوت خود باقی است که اکثر یا بهتر بگوییم تمام هواگردهای ما ( چه نظامی و چی غیر نظامی) مدتهاست که از عمر مفیدشان می گذرد .
تنها مرهم و دلخوشی ما خبرهایی خوبی است که بعضی مواقع به گوش می رسد . اما اگر باز هم حساب کنیم این خبرها مانند چسب زخمی کوچک است که می خواهیم ان را روی زخمی بزرگ و کاری بچسبانیم .
به امید پیشرفت ایران به ویژه در صنعت هواپیما سازی .

پرونده فعالیت صلح آمیز هسته ای ایران تسلیحات ضد زره ایران
ناوچه های موشک انداز "کلاس کمان / سینا" پهپادهای ایرانی
ناوشکن های "کلاس موج" بالگردهای خانواده شاهد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
ناوشکن عملیاتی-آموزشی "کلاس لقمان"
ناو خارک
رادارهای ایرانی؛ سربازان همیشه بیدار آسمان
موشك پدافند هوايي "صياد 2"
توان پدافند هوایی جمهوری اسلامی ایران
موشک های بالستیک و شبه بالستیک ساخت جمهوری اسلامی ایران
- پست: 509
- تاریخ عضویت: شنبه ۱۳ آذر ۱۳۸۹, ۱۲:۰۷ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 4134 بار
- سپاسهای دریافتی: 2138 بار
Re: توضیح وزیر دفاع درباره ایمنی هواپیمای "ایران ۱۴۰" به مجل
با تشکر از سامان عزیزی، که مثل همیشه گل گفتند
ایران؛
ذخیره ارزی:بالای 105 میلیارد دلار- رقم بودجه: بالای70 1میلیارد دلار-موجودی صندوق توسعه ملی: بالای 20 میلیارد دلار
اینکه چرا ما بودجه نمی ذاریم خیلی جای بحث داره. اصلن کلن مشکوکه. به نظرم یه عده از داخل نظام نمی خوان ما توی صنعت هوایی پیشرفت کنیم.
ایران؛
ذخیره ارزی:بالای 105 میلیارد دلار- رقم بودجه: بالای70 1میلیارد دلار-موجودی صندوق توسعه ملی: بالای 20 میلیارد دلار
اینکه چرا ما بودجه نمی ذاریم خیلی جای بحث داره. اصلن کلن مشکوکه. به نظرم یه عده از داخل نظام نمی خوان ما توی صنعت هوایی پیشرفت کنیم.
- پست: 3805
- تاریخ عضویت: شنبه ۷ شهریور ۱۳۸۸, ۳:۲۶ ق.ظ
- محل اقامت: جمهوری اسلامی ایران
- سپاسهای ارسالی: 4180 بار
- سپاسهای دریافتی: 22794 بار
- تماس:
Re: توضیح وزیر دفاع درباره ایمنی هواپیمای "ایران ۱۴۰" به مجل
در ایران دو صنعت وجود دارد که می تواند جایگزین صادرات نفت ( که اقتصاد ما به شدت وابسته به آن است ) شود .
خودروسازی و هواپیما سازی ولی متاسفانه هردوی این صنعت ها به قول یکی از دوستان خودم سرگردون هستند .
خودروسازی و هواپیما سازی ولی متاسفانه هردوی این صنعت ها به قول یکی از دوستان خودم سرگردون هستند .
پرونده فعالیت صلح آمیز هسته ای ایران تسلیحات ضد زره ایران
ناوچه های موشک انداز "کلاس کمان / سینا" پهپادهای ایرانی
ناوشکن های "کلاس موج" بالگردهای خانواده شاهد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
ناوشکن عملیاتی-آموزشی "کلاس لقمان"
ناو خارک
رادارهای ایرانی؛ سربازان همیشه بیدار آسمان
موشك پدافند هوايي "صياد 2"
توان پدافند هوایی جمهوری اسلامی ایران
موشک های بالستیک و شبه بالستیک ساخت جمهوری اسلامی ایران
- پست: 1780
- تاریخ عضویت: شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۶, ۳:۵۸ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 1264 بار
- سپاسهای دریافتی: 10136 بار
Re: توضیح وزیر دفاع درباره ایمنی هواپیمای "ایران ۱۴۰" به مجل
سلام
حالا هی بیان بگن که این موتورهای روسی با آب و هوای ما سازگار نیست.اگر به خرج این مسئولین رفت!!!
در مورد صنعت هوایی داخلی هم من یک جمله می گم:تا زمانی که بخش خصوصی وارد کار نشود همین آش است و همین کاسه!!!!
حالا هی بیان بگن که این موتورهای روسی با آب و هوای ما سازگار نیست.اگر به خرج این مسئولین رفت!!!
در مورد صنعت هوایی داخلی هم من یک جمله می گم:تا زمانی که بخش خصوصی وارد کار نشود همین آش است و همین کاسه!!!!
Old soldiers never die.They just fade away
- پست: 763
- تاریخ عضویت: جمعه ۱۴ آبان ۱۳۸۹, ۱:۲۶ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 687 بار
- سپاسهای دریافتی: 2866 بار
Re: توضیح وزیر دفاع درباره ایمنی هواپیمای "ایران ۱۴۰" به مجل
معلوم نیست بعضی دوستان از بخش خصوصی چی دیدن که چپ و راست لزوم ورود بخش خصوصی رو مطرح میکنند ! این خصوصی سازی هایی که در سالهای گذشته در صنعت انجام شد مگه صنعت مارو به کجا رسوند که حالا بخواد صنعت هوایی رو به جایی برسونه ؟!
در مورد صنعت هوایی هم نظر من اینه که ایران با توجه به اینکه میدونه برای ساخت هواپیماهای نظامی با قابلیت مقابله با جنگنده های غربی باید سالها وقت و هزینه بذاره راه حل آسونتر رو انتخاب کرده ، یعنی صنعت هوایی (بخصوص بخش نظامیش) رو رها کرده و به سمت سیستم پدافند زمین پایه (که هم سرمایه گذاری در اون زود بازده تره و هم منابع در دسترس هست) رفته
البته در مورد An-140 (یا همون ایران-140) انقدر که دوستان میگن هم وضعیتش بد نیست ، توجه داشته باشید که این هواپیما از 1997 در حال پرواز هست و 5 تا سانحه برای 14 سال خیلی نیست ، البته ناسازگاری موتورش با شرایط ایران که درسته اما در کل هواپیمای بدی هم نیست
در مورد صنعت هوایی هم نظر من اینه که ایران با توجه به اینکه میدونه برای ساخت هواپیماهای نظامی با قابلیت مقابله با جنگنده های غربی باید سالها وقت و هزینه بذاره راه حل آسونتر رو انتخاب کرده ، یعنی صنعت هوایی (بخصوص بخش نظامیش) رو رها کرده و به سمت سیستم پدافند زمین پایه (که هم سرمایه گذاری در اون زود بازده تره و هم منابع در دسترس هست) رفته
البته در مورد An-140 (یا همون ایران-140) انقدر که دوستان میگن هم وضعیتش بد نیست ، توجه داشته باشید که این هواپیما از 1997 در حال پرواز هست و 5 تا سانحه برای 14 سال خیلی نیست ، البته ناسازگاری موتورش با شرایط ایران که درسته اما در کل هواپیمای بدی هم نیست
دعا نکنید زندگی آسانی داشته باشید ، دعا کنید انسانهایی قوی باشید.
جان.اف.کندی
جان.اف.کندی
- پست: 509
- تاریخ عضویت: شنبه ۱۳ آذر ۱۳۸۹, ۱۲:۰۷ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 4134 بار
- سپاسهای دریافتی: 2138 بار
Re: توضیح وزیر دفاع درباره ایمنی هواپیمای "ایران ۱۴۰" به مجل
cheka نوشته شده:
در مورد صنعت هوایی هم نظر من اینه که ایران با توجه به اینکه میدونه برای ساخت هواپیماهای نظامی با قابلیت مقابله با جنگنده های غربی باید سالها وقت و هزینه بذاره راه حل آسونتر رو انتخاب کرده ، یعنی صنعت هوایی (بخصوص بخش نظامیش) رو رها کرده و به سمت سیستم پدافند زمین پایه (که هم سرمایه گذاری در اون زود بازده تره و هم منابع در دسترس هست) رفته
بله راه خوبی رو انتخاب کرده ، کلن بی خیال نیروی هوایی شده ! واقعن راهکار مناسب و هوشمندانه ای رو انتخاب کرده. راه هوشمندانه ای که به ذهن هیچ کشوری نرسیده بود!
cheka نوشته شده:
البته در مورد An-140 (یا همون ایران-140) انقدر که دوستان میگن هم وضعیتش بد نیست ، توجه داشته باشید که این هواپیما از 1997 در حال پرواز هست و 5 تا سانحه برای 14 سال خیلی نیست ، البته ناسازگاری موتورش با شرایط ایران که درسته اما در کل هواپیمای بدی هم نیست
5 سانحه تو 14 سال خیلی کمه! اصلن هر موقع هر روز یه سانحه داشتیم اون موقع یه فکری می کنیم.
حالا خود شما حاضرید سوار این هواپیما که دارای سیستم پیشرفته خودفرودی! هست بشید ؟؟؟
بهتر بود به جای این پرنده ی نامتعارف با اون موتورهای ملخ دار فوق العاده، یک هواپیمای دیگه رو توی ایران تولید می کردند، مثلا AN-158 .


- پست: 1120
- تاریخ عضویت: جمعه ۲۶ مهر ۱۳۸۷, ۹:۳۹ ق.ظ
- محل اقامت: همشهری فضل الله جاوید نیا
- سپاسهای ارسالی: 2466 بار
- سپاسهای دریافتی: 8401 بار
Re: توضیح وزیر دفاع درباره ایمنی هواپیمای "ایران ۱۴۰" به مجل
[External Link Removed for Guests]
شهید سرهنگ خلبان گردان
نفر اول ایستاده از سمت چپ
لازم به ذکره ایشون هم محل ما بودن...!
و پای حرف هاشون که مینشستید خیلی زخم به دل داشتند....! خیلی...!
متاسفم...!
شهید سرهنگ خلبان گردان
نفر اول ایستاده از سمت چپ
لازم به ذکره ایشون هم محل ما بودن...!
و پای حرف هاشون که مینشستید خیلی زخم به دل داشتند....! خیلی...!
متاسفم...!
ای آنکه دیده دوخته ای بر خلیج فارس این لقمه با شکمبه ی توسازگار نیست
زیرا درون آب زلالش بدون شک ماهی ست, پا برهنه سوسمار نیست
آسمان اصفهان
زیرا درون آب زلالش بدون شک ماهی ست, پا برهنه سوسمار نیست
آسمان اصفهان
- پست: 1780
- تاریخ عضویت: شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۶, ۳:۵۸ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 1264 بار
- سپاسهای دریافتی: 10136 بار
Re: توضیح وزیر دفاع درباره ایمنی هواپیمای "ایران ۱۴۰" به مجل
من از صنایع خصوصی جنرال الکتریک و پرات اند ویتنی رو دیدم و هواپیماهای خوش ساخت بوینگ و ارباس!!!!
من آمار فروش میلیاردی هر سالشون رو می بینم و سفارش های پایان ناپذیری که همچنان برای انواع مدلهای بوینگ ۷۳۷ و 747 که نزدیک به ۴ دهه از طراحی اونها می گذره رو می بینم.
شما از اقتصاد دولتی و توپولوف و ایلوشن چه دیده اید؟
من آمار فروش میلیاردی هر سالشون رو می بینم و سفارش های پایان ناپذیری که همچنان برای انواع مدلهای بوینگ ۷۳۷ و 747 که نزدیک به ۴ دهه از طراحی اونها می گذره رو می بینم.
شما از اقتصاد دولتی و توپولوف و ایلوشن چه دیده اید؟
Old soldiers never die.They just fade away
-
- پست: 103
- تاریخ عضویت: جمعه ۱۲ مهر ۱۳۸۷, ۷:۳۶ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 200 بار
- سپاسهای دریافتی: 288 بار
Re: توضیح وزیر دفاع درباره ایمنی هواپیمای "ایران ۱۴۰" به مجل
f14tomcat نوشته شده:البته من هم قبول دارم که این هواپیماسابقه ایمنی درخشانی نداره امااین آقای نماینده باکدوم مدرک این صحبت رومی کنند؟آیاخودعضوسازمان هواپیمایی کشوری هستند؟یاسازمان هواپیمایی کشوری نظررسمی داده؟کاش درهرموردمتخصص آن موردصحبت کندتاایرادبه هروسیله ای علمی ودرنتیجه قابل قبول باشد.
هرچندمن هم شخصاازاین هواپیمامی ترسم!
اگر اشتباه نکنم ایشون دارای مدرک دکترای هوا فضا هستند .
از طریق این وب گاه به کودکان سرطانی کمک کنید:
[External Link Removed for Guests]
باور کنیم که آنها منتظر ما هستند.
[External Link Removed for Guests]
باور کنیم که آنها منتظر ما هستند.