آنتونوف 158، مهمان جدید آسمان ایران

جديدترين اخبار مربوط به هوانوردي نظامي و غيرنظامي را در اين بخش بخوانيد

مدیران انجمن: شوراي نظارت, مديران هوافضا

ارسال پست
Major
Major
نمایه کاربر
پست: 598
تاریخ عضویت: جمعه ۲۸ دی ۱۳۸۶, ۱۲:۴۷ ب.ظ
محل اقامت: پشت كامپيوتر !
سپاس‌های ارسالی: 10734 بار
سپاس‌های دریافتی: 5977 بار
تماس:

آنتونوف 158، مهمان جدید آسمان ایران

پست توسط nima-rad »

تصویر


تصویر



[BLOCKQUOTE][BLOCKQUOTE]این هواپیما دارای برد 2 هزا رو 500 کیلومتر و با سرعتی حدود 870 کیلومتر در ساعت است و در ارتفاع پروازی 11 هزار و 600 متر از سطح دریا پرواز می‌کند.[/BLOCKQUOTE][/BLOCKQUOTE] یک فروند هواپیمای آنتونوف 158 پس از اجرای نمایش هوایی در فرودگاه مهرآباد به زمین نشست.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، دقایقی پیش یک فرونده هواپیمای جت منطقه‌ای آنتونوف 158 صد نفره تولید کارخانجات هواپیماسازی اوکراین در فرودگاه مهرآباد پس از اجرای نمایش هوایی به زمین نشست.

این هواپیما دارای برد 2 هزا رو 500 کیلومتر و با سرعتی حدود 870 کیلومتر در ساعت است و در ارتفاع پروازی 11 هزار و 600 متر از سطح دریا پرواز می‌کند.

بنابر این گزارش طول باند مورد نیاز جهت نشست و برخاست هواپیمای آنتونوف 158، دو هزار متر بوده و دارای عمر خدمتی 80 هزار ساعت مطابق با حدود 30 هزار پرواز است.

این هواپیما دارای هزینه عملیاتی بسیار پایین جهت یک ساعت پرواز و سیستم خدماتی پس از فروش بسیار مدرن و مجهز است و می‌تواند یکی از گزینه‌های مناسب جهت تامین نیازهای هواپیماهای جت منطقه‌ای شرکت‌های هواپیمایی داخلی و خارج از کشور باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس بر اساس بررسی‌های صورت گرفته در سال 1374 توسط سازمان صنایع هوایی، سازمان هواپیمایی کشوری، وزارت صنایع، شرکت هما، شرکت آسمان، فناوری ریاست جمهوری و دست‌اندرکاران هوایی کشور نیاز به تامین 25 هزار و 500 صندلی هواپیما در افق 1400 مشخص شد و با توجه به اهمیت تکنولوژیکی، امنیتی و سیاسی نیاز فوق، کشور تصمیم به توسعه صنعت هواپیمایی برای رسیدن به اهداف سیاسی، توسعه ملی و تجاری گرفت به طوری که این تصمیمات در هماهنگی با اهداف چشم‌انداز 1404 باشد.

بنابراین گزارش مقرر شد در ابتدا قرارداد انتقال فناوری هواپیمای 50 نفره منعقد شود که با توجه به مناقصه بین 9 کشور سازنده شرکت آنتونوف در این قرارداد در این مناقصه برنده و قرار بر این شد که قرارداد انتقال فناوری هواپیمای توربو تراپ 140 با ظرفیت 52 مسافر منعقد و اجرایی شود.

در گام بعدی ساخت هواپیماهای جت منطقه‌ای مطرح شد که در همین راستا از شرکت آنتونوف دعوت به عمل آمد، هواپیمای آنتونوف 158 را جهت بازدید مسئولین و شرکت‌های هوایی کشور در معرض نمایش قرار دهد.

این هواپیمای جت 9 نفره در مقایسه با رقبای خود از قابلیت‌های خوبی برخوردار است.

قرار است دو فروند هوپیمای آنتونوف 148 توسط خط هوایی شرکت هسا برای مدت یک سال اجاره شود تا در صورت رضایت مسافران و سفارش شرکت‌های هوایی قرارداد ساخت منعقد شود.

در صورت رضایت خطوط هوایی به میزان نیاز بازار داخلی و صادراتی قرارداد ساخت منعقد خواهد شد که پیش‌بینی می شود حدود 80 فروند هواپیمای صد نفره نیاز باشد.

در صورت توافق ساخت، 30 درصد اقلام و متعلقات هواپیمای تولیدی در ایران ساخته شده و در خط تولید داخل و خطوط تولید خارج استفاده خواهد شد و از قابلیت‌های ایجاد شده در کشور برای تولید داخل و صادرات نیز بهره‌گیری می‌شود.

تصویر تصویر تصویر
 [External Link Removed for Guests] 
Moderator
Moderator
پست: 2646
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۸۶, ۷:۴۱ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 22547 بار
سپاس‌های دریافتی: 14742 بار

Re: آنتونوف 158، مهمان جدید آسمان ایران

پست توسط Shahbaz »

مراسم معرفی و نمایش هواپیمای آنتونوف 158


تصویر


تصویر


تصویر



تصویر




تصویر


تصویر






 تصویر 


 تصویر 




 تصویر 



 تصویر 



 تصویر 
دیمیتری کیوا سر طراح کل و رئیس شرکت آنتونوف









[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif][FONT=times new roman,times]     [FONT=Times New Roman,serif]   [FONT=Times New Roman,serif]    امام خمینی (ره ) :
اگر بند بند استخوان هایمان را جدا سازند ، اگر سرمان را بالای دار برند ، اگر زنده زنده در شعله های آتش مان بسوزانند ، اگر زن و فرزندان و هستی مان را در جلوی دیدگان مان به اسارت و غارت برند ، هرگز امان نامه ی کفر و شرک را امضا نمی کنیم .  
           
Major II
Major II
نمایه کاربر
پست: 440
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۸۹, ۱۱:۲۸ ق.ظ
محل اقامت: کهکشان راه شیری پلاک 12
سپاس‌های ارسالی: 650 بار
سپاس‌های دریافتی: 1785 بار
تماس:

Re: آنتونوف 158، مهمان جدید آسمان ایران

پست توسط kalafe2006 »

بالای پنل هاش چرا عکس حضرت عیسی گذاشته ؟ یعنی اول باید فاتحه مون رو بخونیم بعد بپریم ؟ :grin: :grin:
آدمهای بزرگ، کسانیکه خود بسیارند، نیازی به هموطن ندارند.
کسانیکه خود آزادند از زندان به ستوه نمی‌آیند.

آدمهای حقیرند که به ازدحام محتاجند.

دکتر علی شریعتی
Captain I
Captain I
نمایه کاربر
پست: 1930
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۸۹, ۹:۰۱ ب.ظ
محل اقامت: IRAN
سپاس‌های ارسالی: 2144 بار
سپاس‌های دریافتی: 7633 بار
تماس:

Re: آنتونوف 158، مهمان جدید آسمان ایران

پست توسط HORLIKAN »

90 نفره نه 9 نفره
بزرگ ترين گناه ترس است .

امام علي (عليه السلام)

________________________



 
 
Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 1780
تاریخ عضویت: شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۶, ۳:۵۸ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 1264 بار
سپاس‌های دریافتی: 10136 بار

Re: آنتونوف 158، مهمان جدید آسمان ایران

پست توسط typhoon »

خبر خوش در زمینه مسافربر 100 نفره در مهر ماه همین بود؟!!!!!

بله ،توان داخلی!!!!!!!!!!!!!!!!!

حالا موتورهاش جواب می ده یا نه؟

رامین جان منتظریم.
Old soldiers never die.They just fade away
Commander
Commander
نمایه کاربر
پست: 2875
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۸ اسفند ۱۳۸۷, ۳:۲۳ ب.ظ
محل اقامت: DE - CZE
سپاس‌های ارسالی: 39753 بار
سپاس‌های دریافتی: 34089 بار
تماس:

Re: آنتونوف 158، مهمان جدید آسمان ایران

پست توسط CAPTAIN PILOT »

دوست عزیز و گرامی, جناب typhoon تصویر
درود بر شما تصویر

با عرض پوزش به دلیل تاخیر در ارسال پاسخ, متاسفانه در چند روز اخیر بشدت درگیر امور آموزشی و متفرقه میباشم.

در خصوص مشکلات و معضلات هواپیمای اوکراینی An-148 (نمونه پایه An-158) پیشتر در تاپیک "ایران 78 هواپیما از اوکراین می خرد" اقدام به بررسی و طرح مسائل نمودیم, با اینحال متاسفانه هواپیمای An-158 نیز از این قاعده مستثنی نمیباشد و مشکلات مربوط به موتورهای D-436 ساخت Progress اوکراین همچنان ادامه دارند و این هواپیما تاکنون موفق به اخذ گواهینامه صلاحیت پرواز بر فراز اروپا و آمریکا نگردیده است و احتمالا" در آینده نیز نخواهد گردید! صرف نظر از برد کم و غیر اقتصادی بودن پرواز, متاسفانه صنایع هواپیماسازی روسیه و اوکراین دارای سابقه قابل اعتماد در اذهان عمومی نمیباشند و شرکت های هواپیمایی غربی نیز تا حد امکان تمایل به خرید آنها نشان نمیدهند و در چند مورد معدود که پیشتر بررسی نمودیم, مشخص گردید نمونه های نسبتا" پیشرفته نیز عموما" در نقش باربری هوایی و Cargo به خدمت گرفته میشوند.

 [External Link Removed for Guests]
Progress D-436 
هواپیمای An-158 در واقع نمونه تکامل یافته بر اساس An-148 میباشد و به همین دلیل گاهی آن را An-148-200 مینامند. این هواپیما دارای ظرفیت حمل 99 مسافر در یک چیدمان و در مسافت حقیقی 2000 کیلومتر (500 کیلومتر Back Up) میباشد. برخی تغییرات جزعی در ساختار بال و بدنه مشهود میباشند اما اساسا" این روش طراحی و استفاده از بال های دارای زاویه Dihedral شدیدا" منفی مخصوص هواپیماهای ترابری هستند و استفاده از آنها جهت انجام مقاصد مسافربری امری غیر متعارف و مخصوص صنایع هوایی شرق میباشد. با اینحال اصلی ترین رغیب این هواپیما, نمونه انگلیسی BAE-146 با ظرفیت حمل 112 مسافر در مسافت حقیقی 2400 کیلومتر (2900 کیلومتر بدون احتساب Back Up) به همراه موتورهای ALF-502R-5 ساخت مشترک Lycoming و Honeywell ایالات متحده میباشد. هم اکنون شرکت هواپیمایی ماهان تعدادی هواپیمای BAE-146 در اختیار دارد و خوشبختانه تاکنون مشکل خاصی گزارش نگردیده است. از طرف دیگر موتورهای ساخت Lycoming سال ها در ناوگان آموزشی کشور حاضر بوده اند و از لحاظ کارایی و Performance کاملا" با اقلیم و جغرافیای کشور عزیزمان منطبق میباشند.

 [External Link Removed for Guests]
BAE-146-300
 
هرچند هواپیمای An-158 همچنان به مرحله تولید انبوه و خدمت وارد نگردیده است, اما پیش بینی میگردد شرکت های داخلی تمایلی به استفاده از این هواپیما نداشته باشند زیرا هم اکنون هواپیمای MD-83 و MD-88 ساخت McDonnell Douglas ایالات متحده با ظرفیت حمل 150 الی 172 مسافر در مسافت های 3800 الی 4600 کیلومتر به همراه موتورهای JT8D-200 ساخت Pratt & Whitney و صندلی های First Class (از نوع دهه 80!) علارقم قدیمی بودن و تبلیغات منفی که عموما" از سوی واسطه های شرقی مطرح میگردند, بخوبی از عهده وظایف خود فارق آمده اند. با اینحال بنابر درخواست دوستان و مخصوصا" جناب [COLOR=#0070c0]gava گرامی, در آینده نزدیک اقدام به نگارش مقاله معرفی هواپیماهای An-148 و 158 خواهیم نمود.  

 [External Link Removed for Guests]
MD-88
 

موفق باشید
تصویر
  When once you have tasted Flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been and there you will always long to return
 

[External Link Removed for Guests]
Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 3805
تاریخ عضویت: شنبه ۷ شهریور ۱۳۸۸, ۳:۲۶ ق.ظ
محل اقامت: جمهوری اسلامی ایران
سپاس‌های ارسالی: 4180 بار
سپاس‌های دریافتی: 22794 بار
تماس:

Re: آنتونوف 158، مهمان جدید آسمان ایران

پست توسط Sami 1993 »

در گزارش شبکه خبر عنوان شد که ابعاد هواپیما با ابعاد بدن ایرانیان تطابق ندارد .
البته باید در نظر بگیریم که در حال حاضرتنها گزینه موجود برای ناوگان فرسوده مسافربری کشور این هواپیما و برادارن و خواهران روسی و اوکراینی این هواپیما است .
به ویژه در حال حاضر که سختگیری ها نسبت به سن ناوگان هوایی کشور بیشتر از قبل شده و حتی امکان دارد همین MD ها هم به سرنوشت TU-154 دچار شوند .
البته اگر پشت این هواپیما ،ایران 140 و دیگر هواپیماها یک مدیریت درست و صحیح باشد ، باعث پیشرفت صنعت هوایی در تحریم ما می شود .
Major
Major
پست: 670
تاریخ عضویت: شنبه ۳ شهریور ۱۳۸۶, ۲:۰۲ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 373 بار
سپاس‌های دریافتی: 1777 بار

Re: آنتونوف 158، مهمان جدید آسمان ایران

پست توسط ramin-am »

واقعیتش نه میخوام این قدم رو بکوبم نه میخوام این رو یک حرکت شگرف عنوان کنم
امیدوارم حداقل با یک مدریت خوب به سرنوشت an-140 دچار نشه
همونطوری که آقا رامین عنوان کردن مشکل پیشرانه های غیر اقتصادی روسها (این غیر اقتصادی تنها در بخش تجاری بیشتر مطرح میشه) و تا حدودی پشتیبانی بد روسها و اوکراینی ها بازار این هواپیما رو تهدید میکنه . من دلم میخواست بگم که این طرح روزی موفق خواهد شد ولی زیاد امیدوار نیستم امیدوارم فقط مدیران این طرح خوب عمل کنن و اگر قراره موفقیتی در پی نداشته باشه زیاد بر بودنش اصرار نکنن ولی اگر تونستن نقاط قوتی برای این محصول ایجاد کنن که خطوط هوایی ترغیب به استفاده بشن خیلی بهتر هست .پ
به رویاهایت بی اندیش ..........
Furious Poster
Furious Poster
پست: 387
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۴ اسفند ۱۳۸۷, ۱۰:۲۹ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 2381 بار
سپاس‌های دریافتی: 1171 بار

Re: آنتونوف 158، مهمان جدید آسمان ایران

پست توسط nasir irani »

با تشکر......ای کاش از جزئیات برنامه مونتاژ آن در ایران هم اطلاعاتی ذکر می شد!

بخصوص اینکه گفته شده مونتاژ نهایی هم در خود اوکراین انجام میشه!!
Major
Major
نمایه کاربر
پست: 598
تاریخ عضویت: جمعه ۲۸ دی ۱۳۸۶, ۱۲:۴۷ ب.ظ
محل اقامت: پشت كامپيوتر !
سپاس‌های ارسالی: 10734 بار
سپاس‌های دریافتی: 5977 بار
تماس:

Re: آنتونوف 158، مهمان جدید آسمان ایران

پست توسط nima-rad »

همکاری ایران و اوکراین برای ساخت هواپیماهای مسافربری

تصویر

بیزینس ویک در مقاله ای به بررسی همکاری های ایران و اوکراین در زمینه ساخت و تولید هواپیماهای مسافربری پرداخته است .

به گزارش خبرگزاری فارس این نشریه در مقاله‌ای با عنوان ایران در پی ساختن هواپیماهای مسافربری آنتونوف ۱۵۸ با همکاری اوکراین است، نوشت: ایران در واکنش به تحریم هائی که موجب شده است تلاش هایش برای مدرن ساختن ناوگان هواپیماهای قدیمی و کهنه آن کشور بی ثمر بماند سعی می کند با اوکراین در مورد تولید مشترک نوعی از هواپیماهای مسافربر منطقه ای به توافق برسد. ایران به دنبال ساختن هواپیماهای جت دو موتوره آنتونوف ۱۵۸ است،زیرا به گفته منوچهر منطقی مدیرعامل سازمان دولتی صنایع هوائی با این هواپیما با نیازهای صنایع هوایی تطبیق می کند. منطقی پس از ملاقات با مقامات اوکراینی به خبرنگاران گفت شرکت آنتونوف اوکراین برای تولید هواپیماهای کوچک به ایران کمک فنی داده است و اکنون دو کشور در نظر دارند مشترکا هواپیماهای تجاری بسازند.
آنتونوف ۱۵۸ نوع بزرگتر آنتونوف ۱۴۸ است و می تواند ۹۹ مسافر حمل کند. بر اساس گزارش بیزینس ویک ایران برای نوسازی ناوگان جت های مسافربری ساخت خارج خود تلاش و از آنها در موانع سیاسی بهره برداری می کند،زیرا برای خرید هواپیماهای نو و لوازم یدکی از تولید کنندگانی نظیر شرکت بوئینگ مستقر در شیکاگو و ایرباس مستقر در تولوز فرانسه بامشکل روبروست.

بر این اساس ایران و اوکراین هم اکنون مشترکا در ایران هواپیماهای موسوم به ایران ۱۴۰ را تولید می کنند که در پروازهای کوتاه داخلی مورد استفاده قرار می گیرد. ایران ممکن است با توجه به تکمیل پرواز آزمایشی یک فروند هواپیمای آنتونوف ۱۵۸ در تهران برای خرید این هواپیماها اقدام کند. اگر این هواپیماها خریداری شود ۳۰ درصد هریک از آنها ساخت ایران خواهد بود


تصویر تصویر تصویر
 [External Link Removed for Guests] 
New Member
پست: 7
تاریخ عضویت: جمعه ۲۹ بهمن ۱۳۸۹, ۵:۱۰ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 30 بار
سپاس‌های دریافتی: 8 بار

Re: آنتونوف 158، مهمان جدید آسمان ایران

پست توسط saeid4934 »

آخ چرا باید به جایی برسیم که ناچار بشیم هواپیمای اکراینی بخریم. :-P
ارسال پست

بازگشت به “اخبار هوافضا و هوانوردي”