مدیر عامل شرکت مپنا خبر داد:راه اندازي خط توليد توربين هاي 25 مگاواتي دومنظوره
خبرگزاری آریا- مدیر عامل شرکت مدیریت پروژه های نیروگاهی ایران (مپنا) از راه اندازی خط تولید توربین های 25 مگاواتی دو منظوره (کارخانجات توگا) خبر داد.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا، "عباس علی آبادی" با اشاره به ساخت داخل توربین های 25 مگاواتی در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، اظهار داشت: یکی از سیاست های وزارت نیرو دستیابی به تنوع توربین های مختلف است که بتواند به صورت بومی آنها را تولید کند و خوشبختانه امروز به همت متخصصان کشور به این فناوری دست پیدا کرده است.
وی با بیان اینکه توربین های 25 مگاواتی مطابق با نیروگاه های DG طراحی شده است و می تواند موفقیت بسیار خوبی برای ایران در جهان باشد، ادامه داد: با راه اندازی این خط تولید می توانیم سالانه نزدیک به 45 دستگاه از این نوع توربین را تولید کنیم.
علی آبادی درخصوص مزیت اصلی توربین های 25 مگاواتی، اظهار داشت: افزون بر اینکه این نوع توربین ها از سطح فناوری و توانایی بالایی برخوردار هستند، قابلیت استفاده برای تولید همزمان برق و حرارت را دارند.
وی درخصوص کارایی و استفاده از این نوع توربین، گفت: برخی از توربین های 25 مگاواتی به عنوان آب شیرین کن مورد استفاده قرار می گیرند که هر واحد 25 مگاواتي آب شيرين كن، 9 هزار مترمكعب آب را شيرين می کند و بازده آن 85 درصد است كه مي تواند در رفع نيازمندي به آب موثر باشد و برخی دیگر در کنار صنایع بزرگ قرار می گیرند که با بازیابی حرارت اضافی، آنها می توانیم بخار مورد نیاز صنایع را تامین کنیم.
به گفته وی، این ویژگی که می توانیم در محل مصرف، برق و بخار تولید کنیم از شاخص های مهم این نوع توربین است که با راه اندازی خط تولید توربین های 25 مگاواتی این امکان فراهم شده است.
مدیرعامل مپنا همچنین در خصوص استفاده از این نوع توربین، گفت: توربین های 25 مگاواتی را می توانیم برای تولید برق و همچنین مصارف صنعتی مانند توربوکمپرسورها استفاده کنیم.
وی یادآور شد: راه اندازی خط تولید توربین های 25 مگاواتی از دو سال و نیم گذشته در دستور کار قرار گرفت که با ساخت این نوع توربین می توانیم بر اساس نیاز بازار، نسخه توربو ژنراتور و یا توربو کمپرسور را ارایه کنیم.
تولید توربین گازی 25 مگاواتی در ایران
مدیران انجمن: MASTER, MOHAMMAD_ASEMOONI, شوراي نظارت

- پست: 556
- تاریخ عضویت: یکشنبه ۵ آذر ۱۳۸۵, ۱۲:۲۸ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 1602 بار
- سپاسهای دریافتی: 3486 بار

- پست: 3805
- تاریخ عضویت: شنبه ۷ شهریور ۱۳۸۸, ۳:۲۶ ق.ظ
- محل اقامت: جمهوری اسلامی ایران
- سپاسهای ارسالی: 4180 بار
- سپاسهای دریافتی: 22794 بار
- تماس:
Re: تولید توربین گازی 25 مگاواتی در ایران
از این توربین می توان به عنوان قوای محرک ( برای ناوها ) استفاده کرد یا خیر ؟
و اینکه با توجه به شباهت این موتورهای به موتور های جت هواپیماها ، چه تاثیری بر تلاش های ایران برای بومی سازی فن آوری موتورهای جت هواپیما دارد ؟
و اینکه با توجه به شباهت این موتورهای به موتور های جت هواپیماها ، چه تاثیری بر تلاش های ایران برای بومی سازی فن آوری موتورهای جت هواپیما دارد ؟
پرونده فعالیت صلح آمیز هسته ای ایران تسلیحات ضد زره ایران
ناوچه های موشک انداز "کلاس کمان / سینا" پهپادهای ایرانی
ناوشکن های "کلاس موج" بالگردهای خانواده شاهد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
ناوشکن عملیاتی-آموزشی "کلاس لقمان"
ناو خارک
رادارهای ایرانی؛ سربازان همیشه بیدار آسمان
موشك پدافند هوايي "صياد 2"
توان پدافند هوایی جمهوری اسلامی ایران
موشک های بالستیک و شبه بالستیک ساخت جمهوری اسلامی ایران

- پست: 1649
- تاریخ عضویت: چهارشنبه ۸ مهر ۱۳۸۸, ۱۱:۱۵ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 14938 بار
- سپاسهای دریافتی: 14993 بار
Re: تولید توربین گازی 25 مگاواتی در ایران
سلام
توربين هاي گازي طبيعي عمر كاري حدود از 10[SUP]5[/SUP] ساعت دارند ، در حالي كه اين عدد براي موتورهاي جت حدود 10[SUP]4[/SUP] ساعت است ،محدوده
كاري دمايي توربين هاي گازي طبيعي نيز در حدود 1000 درجه سانتيگراد است و محدوده كاري دمايي موتورهاي جت در بيشترين حالت كمي
بيش از 1000 درجه سانتيگراد است .
توربين هاي گازي طبيعي عمر كاري حدود از 10[SUP]5[/SUP] ساعت دارند ، در حالي كه اين عدد براي موتورهاي جت حدود 10[SUP]4[/SUP] ساعت است ،محدوده
كاري دمايي توربين هاي گازي طبيعي نيز در حدود 1000 درجه سانتيگراد است و محدوده كاري دمايي موتورهاي جت در بيشترين حالت كمي
بيش از 1000 درجه سانتيگراد است .
__________________________________
السلام عليك يا علي ابن موسي الرضا المرتضي (ع)
السلام عليك يا علي ابن موسي الرضا المرتضي (ع)

- پست: 603
- تاریخ عضویت: دوشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۰, ۶:۵۳ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 1253 بار
- سپاسهای دریافتی: 7310 بار
Re: تولید توربین گازی 25 مگاواتی در ایران
خبر چندان جدیدی هم نیست!(البته برای عوام شاید تازگی داشته باشد ولی برای کسانی که با مپنا اندک آشنایی دارند خیر!)
مپنا رابطه خوبی با زیمنس آلمان داشت و هنوز هم دارد (حتی با وجود تحریم ها! چون پول خوبی میدهند بابت تکنولوژی آلمانی) و به صورت تحت لیسانس و خیلی محدود توربین های 25 مگاواتی SGT-600 و مدل توسعه یافته ای از اون رو مدت ها قبل از خبر این تاپیک تولید میکرد برای مصارف نیروگاهی! (البته به صورت نامحسوس!!)
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
مپنا رابطه خوبی با زیمنس آلمان داشت و هنوز هم دارد (حتی با وجود تحریم ها! چون پول خوبی میدهند بابت تکنولوژی آلمانی) و به صورت تحت لیسانس و خیلی محدود توربین های 25 مگاواتی SGT-600 و مدل توسعه یافته ای از اون رو مدت ها قبل از خبر این تاپیک تولید میکرد برای مصارف نیروگاهی! (البته به صورت نامحسوس!!)
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]

- پست: 464
- تاریخ عضویت: دوشنبه ۱۸ تیر ۱۳۸۶, ۹:۴۵ ب.ظ
- محل اقامت: ایران، از خلیج همیشه فارس تا دریای خزر
- سپاسهای ارسالی: 3381 بار
- سپاسهای دریافتی: 1794 بار
Re: تولید توربین گازی 25 مگاواتی در ایران
Sami 1993 نوشته شده:از این توربین می توان به عنوان قوای محرک ( برای ناوها ) استفاده کرد یا خیر ؟
و اینکه با توجه به شباهت این موتورهای به موتور های جت هواپیماها ، چه تاثیری بر تلاش های ایران برای بومی سازی فن آوری موتورهای جت هواپیما دارد ؟
از این توربینها بطور مستقیم به نظر نمی رسد که بتوان برای موتور جتها استفاده کرد ولی از تجربیات بدست آمده در ساخت بلیدها و لابیرنتها احتمالا بتوان استفاده کرد. مپنا چندسالی است که بلیدهای نیروگاهی را تولید می کند. البته این نظر بنده است و متخصصین باید در زمینه لظهار نظر کنند.
خليج فارس = الخليج الفارسي = Persian Gulf = Persischer Golf = golfe Persique = Περσικός κόλπος = Перси́дский зали́в = الخلیج الفارسی الی الابد
جمال عبدالناصر: کنا سنعمل: حتی یمتد العربی من المحیط الاطلسی الی خلیج الفارسی
جمال عبدالناصر: کنا سنعمل: حتی یمتد العربی من المحیط الاطلسی الی خلیج الفارسی

- پست: 1649
- تاریخ عضویت: چهارشنبه ۸ مهر ۱۳۸۸, ۱۱:۱۵ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 14938 بار
- سپاسهای دریافتی: 14993 بار
Re: تولید توربین گازی 25 مگاواتی در ایران
سلام
منظورتون لامينيت توربين (لايه صفحه توربين) است يا جزء ديگه اي از توربين مد نظرتون هست؟
hermes_PERSIAN نوشته شده: از تجربیات بدست آمده در ساخت بلیدها و لابیرنتها احتمالا بتوان استفاده کرد.
منظورتون لامينيت توربين (لايه صفحه توربين) است يا جزء ديگه اي از توربين مد نظرتون هست؟
__________________________________
السلام عليك يا علي ابن موسي الرضا المرتضي (ع)
السلام عليك يا علي ابن موسي الرضا المرتضي (ع)

- پست: 464
- تاریخ عضویت: دوشنبه ۱۸ تیر ۱۳۸۶, ۹:۴۵ ب.ظ
- محل اقامت: ایران، از خلیج همیشه فارس تا دریای خزر
- سپاسهای ارسالی: 3381 بار
- سپاسهای دریافتی: 1794 بار
Re: تولید توربین گازی 25 مگاواتی در ایران
بلیدها در توربینها جزیی از پره ها است که معمولا از فلزاتی با آلیاژهای مقاوم ساخته می شوند.
من لینک زیر را برای توضیح بلید پیدا کردم البته من قبلا اینها را در توربینهای بخار مشاهده کرده بودم.
[External Link Removed for Guests]
شاد وسربلند باشید
من لینک زیر را برای توضیح بلید پیدا کردم البته من قبلا اینها را در توربینهای بخار مشاهده کرده بودم.
[External Link Removed for Guests]
شاد وسربلند باشید
خليج فارس = الخليج الفارسي = Persian Gulf = Persischer Golf = golfe Persique = Περσικός κόλπος = Перси́дский зали́в = الخلیج الفارسی الی الابد
جمال عبدالناصر: کنا سنعمل: حتی یمتد العربی من المحیط الاطلسی الی خلیج الفارسی
جمال عبدالناصر: کنا سنعمل: حتی یمتد العربی من المحیط الاطلسی الی خلیج الفارسی