ساخت ناوهاي هواپيمابر در نداجا بزودي كليد مي خورد
مدیران انجمن: abdolmahdi, Java, Shahbaz, شوراي نظارت, مديران هوافضا
- پست: 2440
- تاریخ عضویت: چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۸۶, ۶:۲۳ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 11143 بار
- سپاسهای دریافتی: 14954 بار
ساخت ناوهاي هواپيمابر در نداجا بزودي كليد مي خورد
به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق، ناخدا 'منصور مقصودلو 'روز چهارشنبه و در آخرين روز گراميداشت هفته دفاع مقدس در گفت و گو با خبرنگار حوزه دفاعي ايرنا افزود: نيروي دريايي ارتش جمهوري بر اساس 'طرح ولايت'ساخت شناورها در كلاس هاي مختلف زيرسطحي، سطحي و اثرسطحي را در دستور كار دارد.
وي خاطرنشان كرد: اين شناورها كه در كلاس هاي مختلف هستند، با توجه به نيازهاي نيروي دريايي ارتش در حال طراحي و ساخت هستند.
معاون اداره تحقيقات و جهاد خودكفايي نيروي دريايي ارتش خاطرنشان كرد:برخي از اين شناورها در چرخه توليد انبوه قراردارند و برخي ديگر براي نخستين بار تحقيقات بر روي آنها در حال انجام و قرار گرفتن در چرخه ساخت هستند.
ناخدا مقصود لو اظهارداشت: از جمله شناورهايي كه براي نخستين بار در كشور تحقيقات براي ساخت آنها در حال انجام است،ناوشكن ها و زيرسطحي هاي سنگين و شناورهاي اثر سطحي هستند.
وي تصريح كرد: از جمله شناورهاي در حال ساخت كه مراحل نهايي خود را طي مي كنند ،ناوشكن جماران 2 (ولايت) است و شاخص ترين شناور سنگين در حال ساخت در چارچوب طرح ولايت است.
** تلاش براي تحقق نيروي دريايي راهبردي
معاون تحقيقات و جهاد خودكفايي نيروي دريايي ارتش با بيان اين كه اين نيرو دستيابي به نيازهاي يك نيروي دريايي راهبردي را همچنان دنبال مي كند، گفت: نيازمندي هاي نيروي دريايي ارتش در اين زمينه از جمله طراحي و ساخت شناورهاي بالگرد بر و هواپيمابر در دستور كار قرار دارد.
ناخدا مقصودلو افزود: طرحهاي اوليه ساخت شناورهاي بالگرد بر و هواپيما بر مورد تصويب قرار گرفته و بزودي به ما ابلاغ مي شود و به محض ابلاغ ، روند تحقيقات ، طراحي و ساخت آغاز خواهد شد.
**ارتقاء تجهيزات شناورهاي نيروي دريايي همزمان با تهديدها
معاون تحقيقات و جهاد خودكفايي نيروي دريايي ارتش با اشاره به توانمندي هاي متخصصان نيروي دريايي و صنايع دفاعي كشور اظهار داشت: امروز ما توانسته ايم همزمان با تهديدهاي روز انواع تجهيزات و سامانه هاي بكارگرفته شده در شناورهاي سبك و سنگين نيروي دريايي ارتش را ارتقاء دهيم.
وي با تاكيد به اينكه توانايي ساخت ناو هواپيمابر را داريم، گفت: نيروي دريايي كار ساخت انواع شناورها را با ساخت ناوچه موشك انداز كلاس سينا آغاز كرد و پس از ساخت شناورهاي متعدد به توانمندي ساخت ناوشكن جماران دست يافتيم و هم اينك درصدد ساخت ناوشكنهاي سنگين هستيم.
ناخدا مقصودلو بابيان اينكه نيروي دريايي ارتش مراحل طراحي و ساخت انواع شناورها را بخوبي طي كرده، است افزود: با كسب دانش و تجارب ، نيروي دريايي طراحي و ساخت ناو بالگرد بر و يا هواپيما بر را دنبال مي كند.
وي تصريح كرد: شايد ساخت ناوهاي بالگرد بر و هواپيما بر نياز به زمان طولاني داشته باشد اما نتوانستن در كار ما نيست چون اعتقاد داريم كه ' ما مي توانيم' .
**بكارگيري رادارهاي پيشرفته ' آرايه فازي' در ناوشكن جماران
معاون تحقيقات و جهاد خودكفايي نيروي دريايي ارتش از توانايي و پيشرفت اين نيرو در ساخت سامانه هاي الكترونيك از جمله انواع رادارهاي پيشرفته و جنگال خبرداد وگفت: بزودي رادارهاي پيشرفته ' آرايه فازي' بر روي ناوشكن بومي جماران نصب مي شوند.
ناخدا مقصودلو اظهارداشت: ' آرايه فازي ' راداري است كه در ايران طراحي و ساخته و آزمايشات آن با موفقيت انجام شده و تعداد معدودي از كشورهاي جهان از اين رادارهاي پيشرفته برخوردار هستند.
وي گفت: استفاده از اين نوع رادارها بر روي ناوشكن جماران در حقيقت نمايش توانايي ايران در استفاده از سيستم هاي پيشرفته تر است.
معاون تحقيقات و جهاد خودكفايي نيروي دريايي ارتش افزود: در كارهاي تحقيقاتي براي دستيابي به شناورهاي نوين و رادارهاي پيشرفته ، گلوگاه داريم اما اين گلوگاه ها با مديريت صحيح و با همكاري نخبگان كشور حل شده و مي شود و تصور هم نمي كنيم كه اين موضوع از برنامه صلح آميز انرژي هسته اي كه همكاران ما موفقيت هاي گسترده اي در اين عرصه داشته اند، پيچيده تر باشد.
ناخدا مقصودلو خاطرنشان كرد: حتي اگر پيچيده تر هم باشد به دليل آن كه راه هاي اوليه را رفته ايم باز هم مي توانيم و مطمئنا موفق خواهيم شد.
** تحويل نوع جديدي از هواپيماهاي شناسايي به نيروي دريايي
معاون تحقيقات و جهاد خودكفايي نيروي دريايي ارتش از تحويل نوع جديدي از هواپيماهاي شناسايي به نيروي دريايي ارتش در آينده نزديك خبر داد.
ناخدا مقصودلو گفت: اين نوع هواپيماي شناسايي كه مراحل آزمايشات نهايي خود را مي گذراند، محصول همكاري مشترك متخصصان نيروي دريايي ارتش و صنايع دفاعي وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح است.
وي تصريح كرد: نيروي دريايي ارتش بخشي به نام 'هوا دريا 'دارد كه اين بخش با استفاده از انواع بالگردها و هواپيماهاي دريايي ،كارهاي متفاوتي از جمله جمع آوري اطلاعات، شناسايي و حتي عمليات پدافندي انجام مي دهد.
مشرق نیوز
وي خاطرنشان كرد: اين شناورها كه در كلاس هاي مختلف هستند، با توجه به نيازهاي نيروي دريايي ارتش در حال طراحي و ساخت هستند.
معاون اداره تحقيقات و جهاد خودكفايي نيروي دريايي ارتش خاطرنشان كرد:برخي از اين شناورها در چرخه توليد انبوه قراردارند و برخي ديگر براي نخستين بار تحقيقات بر روي آنها در حال انجام و قرار گرفتن در چرخه ساخت هستند.
ناخدا مقصود لو اظهارداشت: از جمله شناورهايي كه براي نخستين بار در كشور تحقيقات براي ساخت آنها در حال انجام است،ناوشكن ها و زيرسطحي هاي سنگين و شناورهاي اثر سطحي هستند.
وي تصريح كرد: از جمله شناورهاي در حال ساخت كه مراحل نهايي خود را طي مي كنند ،ناوشكن جماران 2 (ولايت) است و شاخص ترين شناور سنگين در حال ساخت در چارچوب طرح ولايت است.
** تلاش براي تحقق نيروي دريايي راهبردي
معاون تحقيقات و جهاد خودكفايي نيروي دريايي ارتش با بيان اين كه اين نيرو دستيابي به نيازهاي يك نيروي دريايي راهبردي را همچنان دنبال مي كند، گفت: نيازمندي هاي نيروي دريايي ارتش در اين زمينه از جمله طراحي و ساخت شناورهاي بالگرد بر و هواپيمابر در دستور كار قرار دارد.
ناخدا مقصودلو افزود: طرحهاي اوليه ساخت شناورهاي بالگرد بر و هواپيما بر مورد تصويب قرار گرفته و بزودي به ما ابلاغ مي شود و به محض ابلاغ ، روند تحقيقات ، طراحي و ساخت آغاز خواهد شد.
**ارتقاء تجهيزات شناورهاي نيروي دريايي همزمان با تهديدها
معاون تحقيقات و جهاد خودكفايي نيروي دريايي ارتش با اشاره به توانمندي هاي متخصصان نيروي دريايي و صنايع دفاعي كشور اظهار داشت: امروز ما توانسته ايم همزمان با تهديدهاي روز انواع تجهيزات و سامانه هاي بكارگرفته شده در شناورهاي سبك و سنگين نيروي دريايي ارتش را ارتقاء دهيم.
وي با تاكيد به اينكه توانايي ساخت ناو هواپيمابر را داريم، گفت: نيروي دريايي كار ساخت انواع شناورها را با ساخت ناوچه موشك انداز كلاس سينا آغاز كرد و پس از ساخت شناورهاي متعدد به توانمندي ساخت ناوشكن جماران دست يافتيم و هم اينك درصدد ساخت ناوشكنهاي سنگين هستيم.
ناخدا مقصودلو بابيان اينكه نيروي دريايي ارتش مراحل طراحي و ساخت انواع شناورها را بخوبي طي كرده، است افزود: با كسب دانش و تجارب ، نيروي دريايي طراحي و ساخت ناو بالگرد بر و يا هواپيما بر را دنبال مي كند.
وي تصريح كرد: شايد ساخت ناوهاي بالگرد بر و هواپيما بر نياز به زمان طولاني داشته باشد اما نتوانستن در كار ما نيست چون اعتقاد داريم كه ' ما مي توانيم' .
**بكارگيري رادارهاي پيشرفته ' آرايه فازي' در ناوشكن جماران
معاون تحقيقات و جهاد خودكفايي نيروي دريايي ارتش از توانايي و پيشرفت اين نيرو در ساخت سامانه هاي الكترونيك از جمله انواع رادارهاي پيشرفته و جنگال خبرداد وگفت: بزودي رادارهاي پيشرفته ' آرايه فازي' بر روي ناوشكن بومي جماران نصب مي شوند.
ناخدا مقصودلو اظهارداشت: ' آرايه فازي ' راداري است كه در ايران طراحي و ساخته و آزمايشات آن با موفقيت انجام شده و تعداد معدودي از كشورهاي جهان از اين رادارهاي پيشرفته برخوردار هستند.
وي گفت: استفاده از اين نوع رادارها بر روي ناوشكن جماران در حقيقت نمايش توانايي ايران در استفاده از سيستم هاي پيشرفته تر است.
معاون تحقيقات و جهاد خودكفايي نيروي دريايي ارتش افزود: در كارهاي تحقيقاتي براي دستيابي به شناورهاي نوين و رادارهاي پيشرفته ، گلوگاه داريم اما اين گلوگاه ها با مديريت صحيح و با همكاري نخبگان كشور حل شده و مي شود و تصور هم نمي كنيم كه اين موضوع از برنامه صلح آميز انرژي هسته اي كه همكاران ما موفقيت هاي گسترده اي در اين عرصه داشته اند، پيچيده تر باشد.
ناخدا مقصودلو خاطرنشان كرد: حتي اگر پيچيده تر هم باشد به دليل آن كه راه هاي اوليه را رفته ايم باز هم مي توانيم و مطمئنا موفق خواهيم شد.
** تحويل نوع جديدي از هواپيماهاي شناسايي به نيروي دريايي
معاون تحقيقات و جهاد خودكفايي نيروي دريايي ارتش از تحويل نوع جديدي از هواپيماهاي شناسايي به نيروي دريايي ارتش در آينده نزديك خبر داد.
ناخدا مقصودلو گفت: اين نوع هواپيماي شناسايي كه مراحل آزمايشات نهايي خود را مي گذراند، محصول همكاري مشترك متخصصان نيروي دريايي ارتش و صنايع دفاعي وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح است.
وي تصريح كرد: نيروي دريايي ارتش بخشي به نام 'هوا دريا 'دارد كه اين بخش با استفاده از انواع بالگردها و هواپيماهاي دريايي ،كارهاي متفاوتي از جمله جمع آوري اطلاعات، شناسايي و حتي عمليات پدافندي انجام مي دهد.
مشرق نیوز
يا علي گفتيم و عشق آغاز شد..
- پست: 1189
- تاریخ عضویت: دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۸۵, ۲:۵۸ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 16928 بار
- سپاسهای دریافتی: 4259 بار
Re: ساخت ناوهاي هواپيمابر در نداجا بزودي كليد مي خورد
دوستان عزيز بهتر است قبل از ارسال مطلب ، کمی در محتوی پست خويش تأمل نمايند . براستی اين قبيل پستها کمکی به رشد سايت مينمايد؟
اطمينان دارم کاربران انجمن دارای سلايق و ديدگاههای متفاوت ميباشند و هر کس در قبول يا رد مطالب مختار است اما بحث من برسر نوع واکنشهای کاربران عزيز است . آيا چنين ادبياتی زيبنده يک محيط علمی است ؟
به هيچ عنوان قصد ديکته کردن طرز فکر خاصی را ندارم ولی از همه تقاضا دارم در حفظ شأن انجمن ( که روزانه هزاران نفر مطالب آن را در اقصی نقاط کشور و خارج از مرزها مطالعه ميکنند) کوشا باشيم .
اطمينان دارم کاربران انجمن دارای سلايق و ديدگاههای متفاوت ميباشند و هر کس در قبول يا رد مطالب مختار است اما بحث من برسر نوع واکنشهای کاربران عزيز است . آيا چنين ادبياتی زيبنده يک محيط علمی است ؟
به هيچ عنوان قصد ديکته کردن طرز فکر خاصی را ندارم ولی از همه تقاضا دارم در حفظ شأن انجمن ( که روزانه هزاران نفر مطالب آن را در اقصی نقاط کشور و خارج از مرزها مطالعه ميکنند) کوشا باشيم .
- پست: 1780
- تاریخ عضویت: شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۶, ۳:۵۸ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 1264 بار
- سپاسهای دریافتی: 10136 بار
- پست: 2132
- تاریخ عضویت: چهارشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۸۵, ۱۲:۵۱ ق.ظ
- محل اقامت: تهران
- سپاسهای ارسالی: 1980 بار
- سپاسهای دریافتی: 6841 بار
- تماس:
Re: ساخت ناوهاي هواپيمابر در نداجا بزودي كليد مي خورد
با سلام فکر کنم مشخص کردن قسمت های خاص به برداشت صحیح تر از مصاحبه کمک کند :
وي با تاكيد به اينكه توانايي ساخت ناو هواپيمابر را داريم، گفت: نيروي دريايي كار ساخت انواع شناورها را با ساخت ناوچه موشك انداز كلاس سينا آغاز كرد و پس از ساخت شناورهاي متعدد به توانمندي ساخت ناوشكن جماران دست يافتيم و هم اينك درصدد ساخت ناوشكنهاي سنگين هستيم.
ناخدا مقصودلو بابيان اينكه نيروي دريايي ارتش مراحل طراحي و ساخت انواع شناورها را بخوبي طي كرده، است افزود: با كسب دانش و تجارب ، نيروي دريايي طراحي و ساخت ناو بالگرد بر و يا هواپيما بر را دنبال مي كند.
وي تصريح كرد: شايد ساخت ناوهاي بالگرد بر و هواپيما بر نياز به زمان طولاني داشته باشد اما نتوانستن در كار ما نيست چون اعتقاد داريم كه ' ما مي توانيم ' .
زنده باد بهار...
هر کس به دنبال معنای این جمله است،این فایل را [External Link Removed for Guests] کند...
به امید ظهور مهدی صاحب الزمان،پایان یافتن زمستان دنیا و شروع بهار انسانیت...
"
هر کس به دنبال معنای این جمله است،این فایل را [External Link Removed for Guests] کند...
به امید ظهور مهدی صاحب الزمان،پایان یافتن زمستان دنیا و شروع بهار انسانیت...
"
-
- پست: 226
- تاریخ عضویت: شنبه ۸ خرداد ۱۳۸۹, ۲:۳۲ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 9 بار
- سپاسهای دریافتی: 486 بار
Re: ساخت ناوهاي هواپيمابر در نداجا بزودي كليد مي خورد
مگه ناو هواپیمابر با انرژی هسته ای کار نمیکنه؟ ماکه هنوز نتونستیم راکتور هسته ای بسازیم
وقتی از کسایی که دوست دختر دارن و رابطه نامشروع برقرار میکنن می پرسم برنامت برای آینده چیه میگن الان خوش میگزرونیم بعد با یک زن [FONT=Impact] پاک میکنیم یکی از آیات سوره نور قرآن کریم میگه مرد زناکار زن زناکار گیرش میاد
غرب علیه مردم ایران بی شمار است اما جالب اینجاست که عده ای از همین مردم یاران راستین غرب هستن و اونهارو ناجی خوشون میدونن باید به حال خود گریست
غرب علیه مردم ایران بی شمار است اما جالب اینجاست که عده ای از همین مردم یاران راستین غرب هستن و اونهارو ناجی خوشون میدونن باید به حال خود گریست
- پست: 1120
- تاریخ عضویت: جمعه ۲۶ مهر ۱۳۸۷, ۹:۳۹ ق.ظ
- محل اقامت: همشهری فضل الله جاوید نیا
- سپاسهای ارسالی: 2466 بار
- سپاسهای دریافتی: 8401 بار
Re: ساخت ناوهاي هواپيمابر در نداجا بزودي كليد مي خورد
من همیشه دیدم مثبت بوده, ولی ساخت ناو هواپیما بر برای ایرران اگر هم مشکل نباشه, به صرفه نیست....!( عرض میکنم خدمتتون)!
1-آموزش خلبانان نیروی هوایی: برای نشست و برخواست و در کل عملیات رو ناو هواپیما بر لازمه خلبانان آموزش های ویژه ای ببینند, نظیر فرود در شب بر روی ناو هواپیما بر!
که با امکانات امروزی ما خدا میدونه در حین این آموزش چند فروند هواپیما و خلبان باید از بین برن....!
2- پرسنل زیاد: نسبت به تعداد کارکنان نیروی دریایی ایران و ارتش ایران( درکل) تعداد 6000 نفر پرسنل برای یک ناو هواپیما بر بسیار زیاده!!! در ضمن پشتیبانی عظیم لجستیکی از این ناو و خدمه اش هم غیر ممکنه( به جز ناو لجستیکی خارک) ما پشتیبان دیگه ای نداریم...!
3- آموزش خدمه ی ناو: این مورد کاملا روشنه و وقت بسیار زیادی باید صرف بشه, چون برای مثال به غیر از 6000 نفر اصلی جانشنی اون افراد هم باید تربیت بشه که به خاطر عدم وجود سابقه ی این کار در ایران به شدت نیاز به یک کشور با تجربه در این زمینه حس میشه!!!
4- نبود منطقه ی عملیاتی: ناو هواپیما بر برای عملیات های فرامنطقه ای استفاده میشه که به ایران غیر از خلیج عدن در منطقه ی دیگری حضور نداره و برای سرکوب دزدان دریایی نیاز به ناو هواپیما بر نیست...!
5- نبود ناوگان هوایی مناسب: ایران دارای نیروی هوایی قابل قبولی نسیت هم از نظر کیفیت هم از نظر کمیت: ما چند تا اف 14 داریم که بخوایم از اونا برای پشتیبانی هوایی از ناو و همزمان از تاسیسات حیاتی کشور استفاده کنیم؟؟؟
ناوگان اف 4 ما واقعا فرسوده ست حالا میتونن برن اون سر دنیا و عملیات انجام بدن؟؟؟
6- نبود ناوگان محافظ ناو: ما نشکلی که از نظر کمیت در نیروی هوایی داریم در نیروی دریایی هم داریم!!!
چند فروند ناو و ناوچه باید برای عملیات یک ناو هواپیما بر برای محافظت اون و پشتیبانی تدارکاتی اون به منطقه ی عملیاتی عازم بشن؟
آیا با این وضع ما ناوگان مناسبی برای حفظ خلیج پارس و تنگه ی هرمز داریم؟ یا در صورت نیاز همون دسته ناوگانی داریم که بتونه به کمک اون بره و توازن قدرت بین نیرو ها به هم نخوره؟
با در نظر گرفتن مشکلات علمی و تحقیقاتی و تحریم ها و هزاران مشکل دیگه من ازشون بی خبرم اگه ارتش ما بتونه این ناو رو بسازه( در طی دهه های آینده) هواپیمایی نمی مونه که بخوایم ازش استفاده کنیم!
امیدوارم که بتونیم در آینده از پس این مشکلات بربیایم و ناو هواپیما بر رو با ناوگان هوایی مناسب به آبهای بین المللی عازم کنیم!
شاد باشید
1-آموزش خلبانان نیروی هوایی: برای نشست و برخواست و در کل عملیات رو ناو هواپیما بر لازمه خلبانان آموزش های ویژه ای ببینند, نظیر فرود در شب بر روی ناو هواپیما بر!
که با امکانات امروزی ما خدا میدونه در حین این آموزش چند فروند هواپیما و خلبان باید از بین برن....!
2- پرسنل زیاد: نسبت به تعداد کارکنان نیروی دریایی ایران و ارتش ایران( درکل) تعداد 6000 نفر پرسنل برای یک ناو هواپیما بر بسیار زیاده!!! در ضمن پشتیبانی عظیم لجستیکی از این ناو و خدمه اش هم غیر ممکنه( به جز ناو لجستیکی خارک) ما پشتیبان دیگه ای نداریم...!
3- آموزش خدمه ی ناو: این مورد کاملا روشنه و وقت بسیار زیادی باید صرف بشه, چون برای مثال به غیر از 6000 نفر اصلی جانشنی اون افراد هم باید تربیت بشه که به خاطر عدم وجود سابقه ی این کار در ایران به شدت نیاز به یک کشور با تجربه در این زمینه حس میشه!!!
4- نبود منطقه ی عملیاتی: ناو هواپیما بر برای عملیات های فرامنطقه ای استفاده میشه که به ایران غیر از خلیج عدن در منطقه ی دیگری حضور نداره و برای سرکوب دزدان دریایی نیاز به ناو هواپیما بر نیست...!
5- نبود ناوگان هوایی مناسب: ایران دارای نیروی هوایی قابل قبولی نسیت هم از نظر کیفیت هم از نظر کمیت: ما چند تا اف 14 داریم که بخوایم از اونا برای پشتیبانی هوایی از ناو و همزمان از تاسیسات حیاتی کشور استفاده کنیم؟؟؟
ناوگان اف 4 ما واقعا فرسوده ست حالا میتونن برن اون سر دنیا و عملیات انجام بدن؟؟؟
6- نبود ناوگان محافظ ناو: ما نشکلی که از نظر کمیت در نیروی هوایی داریم در نیروی دریایی هم داریم!!!
چند فروند ناو و ناوچه باید برای عملیات یک ناو هواپیما بر برای محافظت اون و پشتیبانی تدارکاتی اون به منطقه ی عملیاتی عازم بشن؟
آیا با این وضع ما ناوگان مناسبی برای حفظ خلیج پارس و تنگه ی هرمز داریم؟ یا در صورت نیاز همون دسته ناوگانی داریم که بتونه به کمک اون بره و توازن قدرت بین نیرو ها به هم نخوره؟
با در نظر گرفتن مشکلات علمی و تحقیقاتی و تحریم ها و هزاران مشکل دیگه من ازشون بی خبرم اگه ارتش ما بتونه این ناو رو بسازه( در طی دهه های آینده) هواپیمایی نمی مونه که بخوایم ازش استفاده کنیم!
امیدوارم که بتونیم در آینده از پس این مشکلات بربیایم و ناو هواپیما بر رو با ناوگان هوایی مناسب به آبهای بین المللی عازم کنیم!
شاد باشید
ای آنکه دیده دوخته ای بر خلیج فارس این لقمه با شکمبه ی توسازگار نیست
زیرا درون آب زلالش بدون شک ماهی ست, پا برهنه سوسمار نیست
آسمان اصفهان
زیرا درون آب زلالش بدون شک ماهی ست, پا برهنه سوسمار نیست
آسمان اصفهان
-
- پست: 686
- تاریخ عضویت: پنجشنبه ۲۲ مهر ۱۳۸۹, ۷:۲۴ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 822 بار
- سپاسهای دریافتی: 1585 بار
Re: ساخت ناوهاي هواپيمابر در نداجا بزودي كليد مي خورد
به نظرم کار اشتباهی هست ،
استراتژی نظامی ایران بر پایه رزم نامتقارن شکل گرفته در صورتی که ناو هواپیمابر مناسب استراتژی جنگ کلاسیک هست،
ناو هواپیمابر به درد آمریکا میخوره نه ایران ، چون با ساخت این ناو ، فقط و فقط یه سیبل ثابت برای موشکهای دشمن ایجاد میکنیم.
استراتژی نظامی ایران بر پایه رزم نامتقارن شکل گرفته در صورتی که ناو هواپیمابر مناسب استراتژی جنگ کلاسیک هست،
ناو هواپیمابر به درد آمریکا میخوره نه ایران ، چون با ساخت این ناو ، فقط و فقط یه سیبل ثابت برای موشکهای دشمن ایجاد میکنیم.
نمیدونی که قبل از رفتن من , چه مردایی که رفتن برنگشتن
چشای خیلیا از عشق تر شد , دلهاشون به خدا نزدیکتر شد
- پست: 3805
- تاریخ عضویت: شنبه ۷ شهریور ۱۳۸۸, ۳:۲۶ ق.ظ
- محل اقامت: جمهوری اسلامی ایران
- سپاسهای ارسالی: 4180 بار
- سپاسهای دریافتی: 22794 بار
- تماس:
Re: ساخت ناوهاي هواپيمابر در نداجا بزودي كليد مي خورد
اگر نیروی دریائی بخواهد که در آبهای دوردست فعالیت کرده و از منافع کشور به ویژه راه های دریایی ( که بیشترین صادرات و واردات از طریق راه های دریایی انجام می شود) نیاز به یک ناوگان بزرگ و مجهز (که ناوهای هواپیما بر در راس آنها قرار می گیرد ) خواهد داشت .
استراتژیک نبرد نامتقارن که توسط سپاه ( نه ارتش ) استفاده می شود فقط می تواند در محیط خلیج فارس ، دریایی عمان و شمال اقیانوس هند مورد استفاده قرار بگیرد و در وسط اقیانوس چندان کارایی ندارد .
ناوهای هواپیما بر های موجود در جهان هم در نوع هسته ای و هم در نوع معمولی هستند .با در نظر گرفتن زمانی بین 15 تا 20 سال تا رسیدن به مرحله ناوهواپیمابر و هم پیشرفت ایران در عرصه هسته ای شاید ایران از این انرژی در ناوهواپیما اینده خودش استفاده نماید .
با توجه به خبر من به این نتیجه رسیدم که نیروی دریایی در ساخت ناوهای جنگی به صورت پله پله پیش می رود ( سینا >>> موج >>> بزرگتر از موج >>>> .......>>>> ناو هواپیمابر ) که سر انجام آن ساخت ناوهای جنگی بزرگ مثل ناو هواپیما بر است . تا زمان رسیدن به ناوهای هواپیما بر ناوهای جنگی در اندازه و کلاس مختلف شکل گرفته و ساخته می شوند که همین ناوهها تبدیل به ناوگان محافظ می شوند .
در رابطه با تامین هواگرد هم من حرفی را که در سایت مرجع هوانوردی و هوافضای پارسی گفتم اینجا هم تکرار می کنم :
شاید همین ناو هواپیمابر و اعلام نیاز نداجا به جنگنده و بالگرد باعث شود که مقامات و صنعت هوپیماسازی یه تکون اساسی به خودشون بدن .
کاربر ارشد این سایت به نام AMG در این رابطه پست جالبی زدن که من اینجا قرار می دهم :
از دید بنده, نداجا و هوانوردی در نداجا آیندۀ بسیار روشنی داره
نه اینکه نزاجا و نهاجا آیندۀ روشنی ندارند....ولی شاید چرایی های گوناگونی دست بدست ِ هم دادن تا نگاه ِ دوراندیشانه تر و با ژرفاتری روی نداجا باشه ....(چراییهای "اقتصادی , امنیتی, ژئوپلیتیکی"!ووو ...)
شاید با "مدیریت" بهتری روی نداجا برنامه ریزی میشه....
یک نمونۀ ساده: من کمتر دیدم خبرهایی که دربارۀ نداجا داده میشه, نادرست و یا پوچ از آب دربیاد...
(مانند داستان ِ «هواپیمای ِ گریز از مرکز ِ رادار گریز» رو که هرگز فراموش نمیکنم)
دربارۀ ساخت ناوچۀ جماران گفته های گوناگونی هست, ولی آنچه نمیتوان پنهان کرد و نگفت, رسیدن توانمندیهای ایران بجاییست که میتواند برنامه هایی از این دست که نیازمند ِ "مدیریت" ِ خوب است را انجام دهد.
بنده باور دارم, خواستن توانستن است.
درسته که شوربختانه گاه خبرهایی میخوانیم که ارزش ِ کاغذی که روش نوشته میشن را نداره, ولی از دید بنده شوایی ِ نادرست بودن ِ آنچه دربارۀ نداجا گفته میشود, کمتر است.
ایران کشوری بزرگ, با سرمایه ای هنگفت (هم زیر زمینی و هم نیروی کار و هم نیروی دانشزا) هست که در جایی بسیار راهبردی از زمین قرار گرفته است.
ایران دارای هزاران کیلومتر مرزهای دریاییست, سرمایۀ زیادی در دریا دارد (هم سکوهای نفتی/گازی و هم کشتیرانی) و برخی کشورها که گاه بنای دشمنی با ایران دارند, نیروهای دریایی ِ نیرومندی دارند.
هیچ شگفت انگیز نیست که سراسر خبرهای خوب و درستی دربارۀ نداجا میبینیم و بیگمان در آینده, دربارۀ هوانوردی ِ نداجا هم خواهیم داشت..
استراتژیک نبرد نامتقارن که توسط سپاه ( نه ارتش ) استفاده می شود فقط می تواند در محیط خلیج فارس ، دریایی عمان و شمال اقیانوس هند مورد استفاده قرار بگیرد و در وسط اقیانوس چندان کارایی ندارد .
ناوهای هواپیما بر های موجود در جهان هم در نوع هسته ای و هم در نوع معمولی هستند .با در نظر گرفتن زمانی بین 15 تا 20 سال تا رسیدن به مرحله ناوهواپیمابر و هم پیشرفت ایران در عرصه هسته ای شاید ایران از این انرژی در ناوهواپیما اینده خودش استفاده نماید .
با توجه به خبر من به این نتیجه رسیدم که نیروی دریایی در ساخت ناوهای جنگی به صورت پله پله پیش می رود ( سینا >>> موج >>> بزرگتر از موج >>>> .......>>>> ناو هواپیمابر ) که سر انجام آن ساخت ناوهای جنگی بزرگ مثل ناو هواپیما بر است . تا زمان رسیدن به ناوهای هواپیما بر ناوهای جنگی در اندازه و کلاس مختلف شکل گرفته و ساخته می شوند که همین ناوهها تبدیل به ناوگان محافظ می شوند .
در رابطه با تامین هواگرد هم من حرفی را که در سایت مرجع هوانوردی و هوافضای پارسی گفتم اینجا هم تکرار می کنم :
شاید همین ناو هواپیمابر و اعلام نیاز نداجا به جنگنده و بالگرد باعث شود که مقامات و صنعت هوپیماسازی یه تکون اساسی به خودشون بدن .
کاربر ارشد این سایت به نام AMG در این رابطه پست جالبی زدن که من اینجا قرار می دهم :
از دید بنده, نداجا و هوانوردی در نداجا آیندۀ بسیار روشنی داره
نه اینکه نزاجا و نهاجا آیندۀ روشنی ندارند....ولی شاید چرایی های گوناگونی دست بدست ِ هم دادن تا نگاه ِ دوراندیشانه تر و با ژرفاتری روی نداجا باشه ....(چراییهای "اقتصادی , امنیتی, ژئوپلیتیکی"!ووو ...)
شاید با "مدیریت" بهتری روی نداجا برنامه ریزی میشه....
یک نمونۀ ساده: من کمتر دیدم خبرهایی که دربارۀ نداجا داده میشه, نادرست و یا پوچ از آب دربیاد...
(مانند داستان ِ «هواپیمای ِ گریز از مرکز ِ رادار گریز» رو که هرگز فراموش نمیکنم)
دربارۀ ساخت ناوچۀ جماران گفته های گوناگونی هست, ولی آنچه نمیتوان پنهان کرد و نگفت, رسیدن توانمندیهای ایران بجاییست که میتواند برنامه هایی از این دست که نیازمند ِ "مدیریت" ِ خوب است را انجام دهد.
بنده باور دارم, خواستن توانستن است.
درسته که شوربختانه گاه خبرهایی میخوانیم که ارزش ِ کاغذی که روش نوشته میشن را نداره, ولی از دید بنده شوایی ِ نادرست بودن ِ آنچه دربارۀ نداجا گفته میشود, کمتر است.
ایران کشوری بزرگ, با سرمایه ای هنگفت (هم زیر زمینی و هم نیروی کار و هم نیروی دانشزا) هست که در جایی بسیار راهبردی از زمین قرار گرفته است.
ایران دارای هزاران کیلومتر مرزهای دریاییست, سرمایۀ زیادی در دریا دارد (هم سکوهای نفتی/گازی و هم کشتیرانی) و برخی کشورها که گاه بنای دشمنی با ایران دارند, نیروهای دریایی ِ نیرومندی دارند.
هیچ شگفت انگیز نیست که سراسر خبرهای خوب و درستی دربارۀ نداجا میبینیم و بیگمان در آینده, دربارۀ هوانوردی ِ نداجا هم خواهیم داشت..
پرونده فعالیت صلح آمیز هسته ای ایران تسلیحات ضد زره ایران
ناوچه های موشک انداز "کلاس کمان / سینا" پهپادهای ایرانی
ناوشکن های "کلاس موج" بالگردهای خانواده شاهد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
ناوشکن عملیاتی-آموزشی "کلاس لقمان"
ناو خارک
رادارهای ایرانی؛ سربازان همیشه بیدار آسمان
موشك پدافند هوايي "صياد 2"
توان پدافند هوایی جمهوری اسلامی ایران
موشک های بالستیک و شبه بالستیک ساخت جمهوری اسلامی ایران
-
- پست: 374
- تاریخ عضویت: یکشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۸۶, ۱:۰۴ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 253 بار
- سپاسهای دریافتی: 713 بار
Re: ساخت ناوهاي هواپيمابر در نداجا بزودي كليد مي خورد
بنده قبلا نظرم رو در این تاپیک اعلام کردم :
topic-t79339-24.html
که میبینم بعضی دوستان هم با نظر بنده موافق هستن
اما اینکه واقعا قصد ساخت حتی در برنامه های بلند مدت و آینده دور وجود داشته باشه خیلی بعیده و این خبر بیشتر در حد پیشنهاد ساخت هست و نه اراده قوی برای ساخت و به نوعی به برنامه های نیمه جدی شبیه هستش
topic-t79339-24.html
که میبینم بعضی دوستان هم با نظر بنده موافق هستن
اما اینکه واقعا قصد ساخت حتی در برنامه های بلند مدت و آینده دور وجود داشته باشه خیلی بعیده و این خبر بیشتر در حد پیشنهاد ساخت هست و نه اراده قوی برای ساخت و به نوعی به برنامه های نیمه جدی شبیه هستش
- پست: 1780
- تاریخ عضویت: شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۶, ۳:۵۸ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 1264 بار
- سپاسهای دریافتی: 10136 بار
Re: ساخت ناوهاي هواپيمابر در نداجا بزودي كليد مي خورد
Sami 1993 نوشته شده:اگر نیروی دریائی بخواهد که در آبهای دوردست فعالیت کرده و از منافع کشور به ویژه راه های دریایی ( که بیشترین صادرات و واردات از طریق راه های دریایی انجام می شود) نیاز به یک ناوگان بزرگ و مجهز (که ناوهای هواپیما بر در راس آنها قرار می گیرد ) خواهد داشت .
استراتژیک نبرد نامتقارن که توسط سپاه ( نه ارتش ) استفاده می شود فقط می تواند در محیط خلیج فارس ، دریایی عمان و شمال اقیانوس هند مورد استفاده قرار بگیرد و در وسط اقیانوس چندان کارایی ندارد .
ناوهای هواپیما بر های موجود در جهان هم در نوع هسته ای و هم در نوع معمولی هستند .با در نظر گرفتن زمانی بین 15 تا 20 سال تا رسیدن به مرحله ناوهواپیمابر و هم پیشرفت ایران در عرصه هسته ای شاید ایران از این انرژی در ناوهواپیما اینده خودش استفاده نماید .
با توجه به خبر من به این نتیجه رسیدم که نیروی دریایی در ساخت ناوهای جنگی به صورت پله پله پیش می رود ( سینا >>> موج >>> بزرگتر از موج >>>> .......>>>> ناو هواپیمابر ) که سر انجام آن ساخت ناوهای جنگی بزرگ مثل ناو هواپیما بر است . تا زمان رسیدن به ناوهای هواپیما بر ناوهای جنگی در اندازه و کلاس مختلف شکل گرفته و ساخته می شوند که همین ناوهها تبدیل به ناوگان محافظ می شوند .
در رابطه با تامین هواگرد هم من حرفی را که در سایت مرجع هوانوردی و هوافضای پارسی گفتم اینجا هم تکرار می کنم :
شاید همین ناو هواپیمابر و اعلام نیاز نداجا به جنگنده و بالگرد باعث شود که مقامات و صنعت هوپیماسازی یه تکون اساسی به خودشون بدن .
کاربر ارشد این سایت به نام AMG در این رابطه پست جالبی زدن که من اینجا قرار می دهم :
از دید بنده, نداجا و هوانوردی در نداجا آیندۀ بسیار روشنی داره
نه اینکه نزاجا و نهاجا آیندۀ روشنی ندارند....ولی شاید چرایی های گوناگونی دست بدست ِ هم دادن تا نگاه ِ دوراندیشانه تر و با ژرفاتری روی نداجا باشه ....(چراییهای "اقتصادی , امنیتی, ژئوپلیتیکی"!ووو ...)
شاید با "مدیریت" بهتری روی نداجا برنامه ریزی میشه....
یک نمونۀ ساده: من کمتر دیدم خبرهایی که دربارۀ نداجا داده میشه, نادرست و یا پوچ از آب دربیاد...
(مانند داستان ِ «هواپیمای ِ گریز از مرکز ِ رادار گریز» رو که هرگز فراموش نمیکنم)
دربارۀ ساخت ناوچۀ جماران گفته های گوناگونی هست, ولی آنچه نمیتوان پنهان کرد و نگفت, رسیدن توانمندیهای ایران بجاییست که میتواند برنامه هایی از این دست که نیازمند ِ "مدیریت" ِ خوب است را انجام دهد.
بنده باور دارم, خواستن توانستن است.
درسته که شوربختانه گاه خبرهایی میخوانیم که ارزش ِ کاغذی که روش نوشته میشن را نداره, ولی از دید بنده شوایی ِ نادرست بودن ِ آنچه دربارۀ نداجا گفته میشود, کمتر است.
ایران کشوری بزرگ, با سرمایه ای هنگفت (هم زیر زمینی و هم نیروی کار و هم نیروی دانشزا) هست که در جایی بسیار راهبردی از زمین قرار گرفته است.
ایران دارای هزاران کیلومتر مرزهای دریاییست, سرمایۀ زیادی در دریا دارد (هم سکوهای نفتی/گازی و هم کشتیرانی) و برخی کشورها که گاه بنای دشمنی با ایران دارند, نیروهای دریایی ِ نیرومندی دارند.
هیچ شگفت انگیز نیست که سراسر خبرهای خوب و درستی دربارۀ نداجا میبینیم و بیگمان در آینده, دربارۀ هوانوردی ِ نداجا هم خواهیم داشت..
سلام
می گم آقا سامان شاید شما توی یک ایران و جهان دیگر زندگی می کنید.اولا بدانید که سپاه پاسداران در خلیج فارس حضور دارد و نه دریای عمان و شمال اقیانوس هند!!!!!
جماران:
سیستم پیشرانه،توربین گازی از فرانسه،دفاع هوایی درست و درمان ندارد،سامانه های CIWS ندارد.طراحی ظاهری و بدنه اش به طرح ناوهای کلاس سام در دهه 50 و 60 میلادی قرن گذشته برمی گردد.بالگردش برای نبردهای قرن 21 ام مناسب نیست.این توهم خود بزرگ بینی رو کی شما و چند دوست دیگر می خواهید کنار بگزارید خدا عالم است!!!!!!!!!
این کاربر ارشد AMG رو هم دیدی از قول من دیدیش یک پی ام بهش بده بگو مجتبی خاجی گفت سر سوزن از وضعیت ایران و مشکلاتش و محدودیتهاش خبر نداری.اگر هر کس بحثی داره تا نمایشگاه مطبوعات صبر کنه،یا توی غرفه مشرقم یا جنگ افزار ، بیایید اونجا ببینم چی می گید.فعلا ناو شکن و رزم ناو بالگرد درست و درمان با پدافند مناسب بسازه ،حضور در فراسرزمین ایران پیشکش،یک فکری به حال این ناوگان سالخوره نهاجا بکنه و بمب های هدایت شونده اش!!!!!!!!!!!!!!
توی دنیا با این بزرگی دو تا کشور ناو هواپیمابر اتمی دارند که مال فرانسوی ها یک دون است که هی دچار مشکل میشه!!!روسیه با اون صنایع اتمیش از این حرفها نزده،با اون همه زیردریایی اتمی و رزم ناو و یخ شکن اتمی،انگلستان که میگن ذاتا دریانوردند و سالها همین طوری بر دنیا حکومت کردن توی همین کویین الیزابت و اف 35 موندن،حالا ایران تا 10 سال دیگه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
بابا توهم هم حدی داره....................................................
Old soldiers never die.They just fade away