تصویب هیئت دولت، 45 میلیارد و 700 میلیون تومان اعتبار در اختیار نهاد ریاست جمهوری برای خرید یک فروند هواپیمای ایرباس ۳۲۰ قرار گرفته است.
به گزارش خبرنگار مهر، هیئت دولت در نیمه دوم سال 1389 مصوبهای را تصویب کرده که هیچگاه اعلام عمومی نشده است؛ مصوبه ای که نشان می دهد نهاد ریاست جمهوری قصد دارد به صورت مستقیم هواپیمای اختصاصی ایرباس خریداری کند.
در مصوبه دولت آمده است: "مبلغ چهارصد و پنجاه و هفت میلیارد (۰۰۰ر۰۰۰ر۰۰۰ر۴۵۷) ریال از محل منابع موضوع ماده (۱۲) قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور و جزء (ب) بند (۹) قانون بودجه سال ۱۳۸۹ کل کشور به منظور تامین قیمت تمام شده یک فروند هواپیمای ایرباس ۳۲۰ در اختیار نهاد ریاست جمهوری قرار می گیرد تا برابر قوانین و مقررات مربوط هزینه شود."
اینکه چرا بودجهای مستقیم در اختیار نهاد ریاست جمهوری برای خرید هواپیما قرار گرفته، جای تامل و ابهام دارد و ضروری است دولتمران پاسخ شفافی در این باره بدهند. آیا نهاد ریاست جمهوری تخصصی در خرید هواپیما دارد یا باید ردپای جریان انحرافی را در این باره پیدا کرد.
احمدی نژاد هواپیمای لوکس سوار نمیشود..
به گزارش مهر، آذرماه سال 84 بود که پس از فراز و نشیبهای فراوان، فرانسه هواپیمای تشریفاتی دولت را به ایران تحویل دهد. هواپیمای جمهوری اسلامی ایران نیز روز شنبه 5 آذرماه همین سال، این هواپیما را به سخنگوی وقت دولت و رئیس دفتر وقت رئیس جمهور- غلامحسین الهام - تحویل داد. این هواپیمای تشریفاتی از نوع ایرباس 321 و متعلق به سال 2002 میلادی و دارای امکاناتی همچون سالن کنفرانس و وجود ارتباطات اینترنتی است.
سخنگوی دولت در مراسم تحویل این هواپیمای تشریفاتی به خبرنگاران گفته بود که آقای احمدی نژاد باتوجه به شعارهای خود، بعید میدانم از این هواپیما استفاده کند.
البته الهام بعدها در یادداشتی با عنوان اینکه "داشتیم شاه میشدیم..." در روزنامه جمهوری نوشت:" در سال 1380 شورای اقتصادی خرید هواپیمای ایرباس را برای استفاده اختصاصی دولت با استفاده از فاینانس داخلی تصویب کرد. بعدا در بودجههای سالانه، پول هواپیما از کیسه ملت پرداخت شد. و در سال 1382 پس از خرید هواپیما قرارداد تبدیل آن به هواپیمای اختصاصی با هزینه ای نزدیک به 20 میلیون دلار یعنی نزدیک 20 میلیارد تومان با شرکت "سوژرما" منعقد شد. با این هزینه، امکان ارتباط ماهواره ای اتاق ویژه رئیس جمهور با سرویس ویژه در آن تدارک دیدند، اتاق جلسات وزرا، که جز تحمیل هزینه بر بیت المال و ایجاد رفاه، ارزشی ندارد."
وی در این یادداشت آورده بود:" حداکثر 6 ساعت پرواز مستمر، آن قدر سخت نیست که نیاز به این همه تشریفات داشته باشد. پرواز بیش از آن هم نیازمند چنین تحمیلی نیست. از اینکه این هواپیما تحویل شد، برای دولت موفقیت است چون ثروت کشور از حلقوم فروشنده قانون شکن بیرون کشیده شد. اما احمدی نژاد هرگز از اختصاص آن به رئیس جمهور و دولت خرسند نشد.
اینجانب از طرف ایشان از همه خبرنگاران خواستم که هواپیما را ببینند. چنانکه شما گفته اید در اول انقلاب مردم علاقمند به تماشای تجملات «شاهنشاهی» بوده اند. و با گزارش روند خرید و تحویل آن، با بیانی از شدت وضوح به صورت پرسش انکاری گفته ام آیا احمدینژاد از آن استفاده خواهد کرد ! اگر چنین باشد، احمدینژاد، احمدینژاد دیگر نیست. این امر واضح است."
سخنگوی دولت در این یادداشت خبر داده بود که رئیس جمهوری در همان روز به وزیر راه دستور داد تا برای فروش یا استفاده تجاری از آن در جهت نفع عمومی برنامه ریزی کند.
اگر این اظهارات رئیس اسبق دفتر رئیس جمهور را در کنار مصوبه دولت دهم مبنی بر اختصاص اعتبار 45 میلیارد و 700 میلیون تومانی برای خرید هواپیمای اختصاصی ایرباس بگذاریم، چه نتیجهای میتوان گرفت.
نهاد ریاستجمهوری هواپیمای 45 میلیاردی میخرد
مدیران انجمن: شوراي نظارت, مديران هوافضا
- پست: 191
- تاریخ عضویت: جمعه ۲۸ فروردین ۱۳۸۸, ۹:۲۸ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 870 بار
- سپاسهای دریافتی: 695 بار
نهاد ریاستجمهوری هواپیمای 45 میلیاردی میخرد
[FONT=Courier New]من در کشوری زندگی می کنم که زبانش پارسی است، اما به آن فارسی می گویند [FONT=Courier New][COLOR=#7030a0]چون "پ" ندارد!
[FONT=Microsoft Sans Serif]دکتر علی
[FONT=Microsoft Sans Serif]دکتر علی
- پست: 509
- تاریخ عضویت: شنبه ۱۳ آذر ۱۳۸۹, ۱۲:۰۷ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 4134 بار
- سپاسهای دریافتی: 2138 بار
Re: نهاد ریاستجمهوری هواپیمای 45 میلیاردی میخرد
بهتر بود این بودجه رو برای خرید یک هواپیما میذاشتن که قابلیت آواکس شدن رو داشته باشه
- پست: 341
- تاریخ عضویت: دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۸۸, ۹:۱۴ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 1067 بار
- سپاسهای دریافتی: 1211 بار
Re: نهاد ریاستجمهوری هواپیمای 45 میلیاردی میخرد
اگه حقیقت داشته باشه واقعا تاسف برانگیزه
خدا لعنت کنه این مشائی رو
خدا لعنت کنه این مشائی رو
>>ما در جنگ با آمریکا و تفاله های آمریکا هستیم <<
نیروی دریایی حافظ مرز آبی
ياد گرفتم که :
1. با احمق بحث نکنم و بگذارم در دنياي احمقانه خويش خوشبخت زندگي کند.
2. با وقيح جدل نکنم چون چيزي براي از دست دادن ندارد و روحم را تباه مي کند
نیروی دریایی حافظ مرز آبی
ياد گرفتم که :
1. با احمق بحث نکنم و بگذارم در دنياي احمقانه خويش خوشبخت زندگي کند.
2. با وقيح جدل نکنم چون چيزي براي از دست دادن ندارد و روحم را تباه مي کند
-
- پست: 670
- تاریخ عضویت: شنبه ۳ شهریور ۱۳۸۶, ۲:۰۲ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 373 بار
- سپاسهای دریافتی: 1777 بار
Re: نهاد ریاستجمهوری هواپیمای 45 میلیاردی میخرد
من نفهمیدم موضع سر یه هواپیمای ججدید هستش یا همون ارباس نججالی که دوران خاتمی خریداری شده؟
اگه هوپیمای جدیدی در راه هستش پس فکر میکنم دکتر هم حوس لوکس سواری کرده . یا شاید هواپیمای ویژه که یه 707 ارتش بود دیگه نمیتونه کار کنه و نمیخواد هواپیمای که دیگارن خریدن رو سوار بشه .
حالا یکی بیاد روشن کنه موضوع یه خرید جدید هم مطرح هستش؟
چرا ارباس؟ چرا مثلا توپولوف 204 نه؟
خب زیاد حرف نزنم مدریت کشور به فنا رفته .
اگه هوپیمای جدیدی در راه هستش پس فکر میکنم دکتر هم حوس لوکس سواری کرده . یا شاید هواپیمای ویژه که یه 707 ارتش بود دیگه نمیتونه کار کنه و نمیخواد هواپیمای که دیگارن خریدن رو سوار بشه .
حالا یکی بیاد روشن کنه موضوع یه خرید جدید هم مطرح هستش؟
چرا ارباس؟ چرا مثلا توپولوف 204 نه؟
خب زیاد حرف نزنم مدریت کشور به فنا رفته .
به رویاهایت بی اندیش ..........
- پست: 2875
- تاریخ عضویت: پنجشنبه ۸ اسفند ۱۳۸۷, ۳:۲۳ ب.ظ
- محل اقامت: DE - CZE
- سپاسهای ارسالی: 39753 بار
- سپاسهای دریافتی: 34089 بار
- تماس:
Re: نهاد ریاستجمهوری هواپیمای 45 میلیاردی میخرد
دوست عزیز و گرامی, جناب ramin-am 
درود بر شما
A321 مذکور در ابتدای دوره تصدی دولت نهم وارد کشور گردید. این Airbus پیش از خریداری توسط ایران, تحت مالکیت شرکت هواپیمایی Livingston ایتالیا قرار داشت و دز زمان ریاست جهموری جناب آقای خاتمی خریداری گردید و سپس حدود 20 میلیون دلار تجهیزات VIP بر روی آن نصب شد. این هواپیما هم اکنون با شماره ثبت EP-AGB در ناوگان VIP کشور فعال میباشد. شخص ریاست جمهوری بنابر دلایلی از این هواپیما در سفرهای خود چندان استفاده نمینمایند و در این قبیل موارد بیشتر از هواپیمای تشریفاتی A320 با شماره ثبت EP-AJC استفاده میگردد. این هواپیما نیز پیشتر از این در مالکیت Iran Air قرار داشت.
[External Link Removed for Guests]
EP-AGB در شهر Lisbon, پرتقال
همانطور که پیشتر از این نیز موضوع مورد بررسی واقع گردید, متاسفانه هواپیماهای Tu-204 با شرایط اقلیمی کشورمان سازگار نمیباشند و همچنین در بحث ضریب ایمنی و اطمینان بهره گیری به عنوان هواپیمای VIP نیز در رده قابل قبول قرار ندارند. حتی در کشور روسیه نیز از این هواپیما به عنوان نمونه مخصوص حمل و نقل رئیس جمهور استفاده نمیگردد. در مقابل انواع هواپیماهای A320 در طول چندین سال حضور بی شاعبه در کشورمان, دارنده کارنامه بسیار درخشانی در بحث ایمنی و سازگاری میباشند.
جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به تاپیک *-* آشنایی با هواپیماهای V.I.P جمهوری اسلامی ایران *-* مراجعه نمائید.
موفق باشید

درود بر شما

من نفهمیدم موضع سر یه هواپیمای ججدید هستش یا همون ارباس نججالی که دوران خاتمی خریداری شده؟
A321 مذکور در ابتدای دوره تصدی دولت نهم وارد کشور گردید. این Airbus پیش از خریداری توسط ایران, تحت مالکیت شرکت هواپیمایی Livingston ایتالیا قرار داشت و دز زمان ریاست جهموری جناب آقای خاتمی خریداری گردید و سپس حدود 20 میلیون دلار تجهیزات VIP بر روی آن نصب شد. این هواپیما هم اکنون با شماره ثبت EP-AGB در ناوگان VIP کشور فعال میباشد. شخص ریاست جمهوری بنابر دلایلی از این هواپیما در سفرهای خود چندان استفاده نمینمایند و در این قبیل موارد بیشتر از هواپیمای تشریفاتی A320 با شماره ثبت EP-AJC استفاده میگردد. این هواپیما نیز پیشتر از این در مالکیت Iran Air قرار داشت.
[External Link Removed for Guests]
EP-AGB در شهر Lisbon, پرتقال
چرا ارباس؟ چرا مثلا توپولوف 204 نه؟
همانطور که پیشتر از این نیز موضوع مورد بررسی واقع گردید, متاسفانه هواپیماهای Tu-204 با شرایط اقلیمی کشورمان سازگار نمیباشند و همچنین در بحث ضریب ایمنی و اطمینان بهره گیری به عنوان هواپیمای VIP نیز در رده قابل قبول قرار ندارند. حتی در کشور روسیه نیز از این هواپیما به عنوان نمونه مخصوص حمل و نقل رئیس جمهور استفاده نمیگردد. در مقابل انواع هواپیماهای A320 در طول چندین سال حضور بی شاعبه در کشورمان, دارنده کارنامه بسیار درخشانی در بحث ایمنی و سازگاری میباشند.
جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به تاپیک *-* آشنایی با هواپیماهای V.I.P جمهوری اسلامی ایران *-* مراجعه نمائید.
موفق باشید

When once you have tasted Flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been and there you will always long to return
[External Link Removed for Guests]
-
- پست: 2755
- تاریخ عضویت: چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۸۵, ۱۲:۴۶ ب.ظ
- محل اقامت: شیراز
- سپاسهای ارسالی: 22364 بار
- سپاسهای دریافتی: 5559 بار
Re: نهاد ریاستجمهوری هواپیمای 45 میلیاردی میخرد
اول از همه این که شما دارید روی یک خبر بحث می کنید که معلوم خبرگزاری مهر از کی گفته و آیا حقیقت دارد و یا جنگ روانی است ؟
دوم اینکه الهام از طرف احمدی نژاد گفته که فکر نکنم ایشون سوار هواپیما لوکس بشه .
سوم هم اینکه همین ما نبودیم که می گفتیم احمدی نزاد چرا ساده می گرده و چون کت و شلوار و ... نمی پوشه عقب افتاده هست و ... لابد حالا باید برای کت و شلوار پوشیدنش هم پاسخگو باشه که چرا لباس قبلیش رو نمی پوشه ؟
و کلا تو مملکت ما اگر بخوای به حرف مردم گوش کنی باید هر روز به یک سازی برقصی و الا ...
دوم اینکه الهام از طرف احمدی نژاد گفته که فکر نکنم ایشون سوار هواپیما لوکس بشه .
سوم هم اینکه همین ما نبودیم که می گفتیم احمدی نزاد چرا ساده می گرده و چون کت و شلوار و ... نمی پوشه عقب افتاده هست و ... لابد حالا باید برای کت و شلوار پوشیدنش هم پاسخگو باشه که چرا لباس قبلیش رو نمی پوشه ؟
و کلا تو مملکت ما اگر بخوای به حرف مردم گوش کنی باید هر روز به یک سازی برقصی و الا ...
پروانه نیستم که به یک شعله جان دهم / شمعم که سوزم و دودی نیاورم
گــــــــــــــــاهی تــــــــــــــاوان شیــــــــــر بودن قـــفس اســـت ...
امــــــــا شـــــغال هــــا در شـــــهــــر آزاد مـــــیگـــــــردنــــــــــد ... !
به زودی تعمیرکار لب تاپ می شم
گــــــــــــــــاهی تــــــــــــــاوان شیــــــــــر بودن قـــفس اســـت ...
امــــــــا شـــــغال هــــا در شـــــهــــر آزاد مـــــیگـــــــردنــــــــــد ... !
به زودی تعمیرکار لب تاپ می شم

- پست: 18
- تاریخ عضویت: جمعه ۶ آذر ۱۳۸۸, ۹:۴۹ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 130 بار
- سپاسهای دریافتی: 49 بار
Re: نهاد ریاستجمهوری هواپیمای 45 میلیاردی میخرد
البته الهام بعدها در یادداشتی با عنوان اینکه "داشتیم شاه میشدیم..." در روزنامه جمهوری نوشت:" در سال 1380 شورای اقتصادی خرید هواپیمای ایرباس را برای استفاده اختصاصی دولت با استفاده از فاینانس داخلی تصویب کرد. بعدا در بودجههای سالانه، پول هواپیما از کیسه ملت پرداخت شد.
اینا همش فیلمه تا سر ملت را شیره بمالن
اینا همش فیلمه تا سر ملت را شیره بمالن
سراسیمه بگریز از شیطان که تو را به تنبلی، بخل، شهوت، تعجیل، غرور و حسادت دعوت می کند.
Respect to COPYRIGHT is respect to SELF
Respect to COPYRIGHT is respect to SELF
-
- پست: 670
- تاریخ عضویت: شنبه ۳ شهریور ۱۳۸۶, ۲:۰۲ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 373 بار
- سپاسهای دریافتی: 1777 بار
Re: نهاد ریاستجمهوری هواپیمای 45 میلیاردی میخرد
پس با این حساب باید منتظر هواپیمای سوم هم باشیم ممنونم از توضیحات
از وجود دو هوپیمای قبلی خبر داشتم و تاپیک رو همیشه دنبال میکنم . ولی خب لحن و توضیحات خبر جوری هستش که ادم گیج میشه که خبر اشاره به کدوم زمان داره
از وجود دو هوپیمای قبلی خبر داشتم و تاپیک رو همیشه دنبال میکنم . ولی خب لحن و توضیحات خبر جوری هستش که ادم گیج میشه که خبر اشاره به کدوم زمان داره
به رویاهایت بی اندیش ..........
- پست: 3805
- تاریخ عضویت: شنبه ۷ شهریور ۱۳۸۸, ۳:۲۶ ق.ظ
- محل اقامت: جمهوری اسلامی ایران
- سپاسهای ارسالی: 4180 بار
- سپاسهای دریافتی: 22794 بار
- تماس:
Re: نهاد ریاستجمهوری هواپیمای 45 میلیاردی میخرد
البته ، استفاده از یک هواپیمای اختصاصی و جدید به جای قدیمی ها که عمرشان سر آمده و نا ایمن هستند واجب است .
زیرا افراد مهم کشور حتی رهبر معظم انقلاب با این هواپیماهای فرسوده به سفرهایی می روند ( سفر استانی ریاست جمهوری ، سفر رهبری به استانها مثل سفر به شیراز و ................) که بسیار خطر ناک است .
ولی وجود ردپای جریان انحرافی بسیار قابل تامل است .
زیرا افراد مهم کشور حتی رهبر معظم انقلاب با این هواپیماهای فرسوده به سفرهایی می روند ( سفر استانی ریاست جمهوری ، سفر رهبری به استانها مثل سفر به شیراز و ................) که بسیار خطر ناک است .
ولی وجود ردپای جریان انحرافی بسیار قابل تامل است .
پرونده فعالیت صلح آمیز هسته ای ایران تسلیحات ضد زره ایران
ناوچه های موشک انداز "کلاس کمان / سینا" پهپادهای ایرانی
ناوشکن های "کلاس موج" بالگردهای خانواده شاهد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
ناوشکن عملیاتی-آموزشی "کلاس لقمان"
ناو خارک
رادارهای ایرانی؛ سربازان همیشه بیدار آسمان
موشك پدافند هوايي "صياد 2"
توان پدافند هوایی جمهوری اسلامی ایران
موشک های بالستیک و شبه بالستیک ساخت جمهوری اسلامی ایران
- پست: 2401
- تاریخ عضویت: یکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۸۷, ۱۱:۰۲ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 29119 بار
- سپاسهای دریافتی: 21533 بار
- تماس:
Re: نهاد ریاستجمهوری هواپیمای 45 میلیاردی میخرد
[External Link Removed for Guests]
هرچند خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ظاهرا بدون شناخت انواع هواپیماها از تصویر هواپیمای بوئینگ 707 (سوخت رسان سابق نیروی هوایی که اکنون در اختیار آشیانه جمهوری اسلامی است) استفاده کرده، لکن از یک منبع آگاه انتظار می رفت تاریخچه ورود هواپیماهای ایرباس به ایران را بار دیگر مرور کند.
به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق، خبرگزاری رسمی دولت در خبری که ساعت 16 امروز منتشر شده به نقل از یک مقام آگاه نوشته است: «هواپيمايي كه گفته مي شود به تازگي براي رييس جمهور خريداري شده متعلق به 30 سال قبل است كه آشيانه جمهوري اسلامي ايران از سالهاي قبل آن را از شركت هواپيمايي هما عاريه گرفته بود و اكنون هما به دليل مشكلات مالي مبلغ آن را درخواست كرده است.
همچنین اظهار داشت: آشيانه جمهوري اسلامي ايران از سالها پيش يك هواپيماي ايرباس 320 را از شركت هواپيمايي هما عاريه گرفت تا بتواند براي تشريفات سرويس دهي كند اما اكنون هما به دليل مشكلات مالي مبلغ هواپيماي خود را كه به آشيانه، عاريه داده بود، درخواست كرده است.
اين مقام آگاه در نهاد رياست جمهوري ادامه داد: اگرچه از اين هواپيما همه مسوولان قوا استفاده ميكنند، اما به دليل اين كه تخصيص اعتبار بر عهده دولت مي باشد، قرار است دولت مبلغ اين "هواپيماي ايرباس 320 را كه متعلق به قبل از انقلاب و در اختيار آشيانه جمهوري اسلامي ايران است به شركت هواپيمايي هما بپردازد!"
درحالی است که این مقام آگاه (!) اطلاع نداشته که بر اساس اعلام پایگاه های معتبر هوانوردی جهان، نخستین A-320 تولیدی ایرباس در فوریه سال 1987 یعنی 24 سال پیش نخستین پرواز خود را انجام داده و از یکسال بعد وارد خط تولید شده است نه قبل از انقلاب!
همچنین اولین ایرباس 320 سالها بعد وارد خطوط هوایی مسافربری ایران شد. ایرباس 320 دولت نیز در سالهای آخر دولت اصلاحات خریداری و با صرف هزینه 20 میلیون دلار نیز دچار تغییرات لازم شد.
نکته اساسی اینجاست که اساساً تا پیش از انقلاب هیچ هواپیمای ایرباسی در اختیار کشورمان نبوده است و پس از انقلاب نیز تعدادی ایرباس مدل "300" از کویت و سپس از کشورهای دیگر خریداری شد و تنها سفارش مستقیم ایران به کمپانی ایرباس نیز که شامل 5 فروند از نوع 330سری300 بود پس از چند سال به بهانه تحریم تحویل داده نشد و نهایتاً پس از دوندگی های حقوقی، اصل مبلغ خرید به ایران بازپس داده شد.
هرچند خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ظاهرا بدون شناخت انواع هواپیماها از تصویر هواپیمای بوئینگ 707 (سوخت رسان سابق نیروی هوایی که اکنون در اختیار آشیانه جمهوری اسلامی است) استفاده کرده، لکن از یک منبع آگاه انتظار می رفت تاریخچه ورود هواپیماهای ایرباس به ایران را بار دیگر مرور کند.
هرچند خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ظاهرا بدون شناخت انواع هواپیماها از تصویر هواپیمای بوئینگ 707 (سوخت رسان سابق نیروی هوایی که اکنون در اختیار آشیانه جمهوری اسلامی است) استفاده کرده، لکن از یک منبع آگاه انتظار می رفت تاریخچه ورود هواپیماهای ایرباس به ایران را بار دیگر مرور کند.
به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق، خبرگزاری رسمی دولت در خبری که ساعت 16 امروز منتشر شده به نقل از یک مقام آگاه نوشته است: «هواپيمايي كه گفته مي شود به تازگي براي رييس جمهور خريداري شده متعلق به 30 سال قبل است كه آشيانه جمهوري اسلامي ايران از سالهاي قبل آن را از شركت هواپيمايي هما عاريه گرفته بود و اكنون هما به دليل مشكلات مالي مبلغ آن را درخواست كرده است.
همچنین اظهار داشت: آشيانه جمهوري اسلامي ايران از سالها پيش يك هواپيماي ايرباس 320 را از شركت هواپيمايي هما عاريه گرفت تا بتواند براي تشريفات سرويس دهي كند اما اكنون هما به دليل مشكلات مالي مبلغ هواپيماي خود را كه به آشيانه، عاريه داده بود، درخواست كرده است.
اين مقام آگاه در نهاد رياست جمهوري ادامه داد: اگرچه از اين هواپيما همه مسوولان قوا استفاده ميكنند، اما به دليل اين كه تخصيص اعتبار بر عهده دولت مي باشد، قرار است دولت مبلغ اين "هواپيماي ايرباس 320 را كه متعلق به قبل از انقلاب و در اختيار آشيانه جمهوري اسلامي ايران است به شركت هواپيمايي هما بپردازد!"

درحالی است که این مقام آگاه (!) اطلاع نداشته که بر اساس اعلام پایگاه های معتبر هوانوردی جهان، نخستین A-320 تولیدی ایرباس در فوریه سال 1987 یعنی 24 سال پیش نخستین پرواز خود را انجام داده و از یکسال بعد وارد خط تولید شده است نه قبل از انقلاب!
همچنین اولین ایرباس 320 سالها بعد وارد خطوط هوایی مسافربری ایران شد. ایرباس 320 دولت نیز در سالهای آخر دولت اصلاحات خریداری و با صرف هزینه 20 میلیون دلار نیز دچار تغییرات لازم شد.
نکته اساسی اینجاست که اساساً تا پیش از انقلاب هیچ هواپیمای ایرباسی در اختیار کشورمان نبوده است و پس از انقلاب نیز تعدادی ایرباس مدل "300" از کویت و سپس از کشورهای دیگر خریداری شد و تنها سفارش مستقیم ایران به کمپانی ایرباس نیز که شامل 5 فروند از نوع 330سری300 بود پس از چند سال به بهانه تحریم تحویل داده نشد و نهایتاً پس از دوندگی های حقوقی، اصل مبلغ خرید به ایران بازپس داده شد.
هرچند خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ظاهرا بدون شناخت انواع هواپیماها از تصویر هواپیمای بوئینگ 707 (سوخت رسان سابق نیروی هوایی که اکنون در اختیار آشیانه جمهوری اسلامی است) استفاده کرده، لکن از یک منبع آگاه انتظار می رفت تاریخچه ورود هواپیماهای ایرباس به ایران را بار دیگر مرور کند.
[External Link Removed for Guests]
-
- پست: 670
- تاریخ عضویت: شنبه ۳ شهریور ۱۳۸۶, ۲:۰۲ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 373 بار
- سپاسهای دریافتی: 1777 بار
Re: نهاد ریاستجمهوری هواپیمای 45 میلیاردی میخرد
مسله این نیست که نخرن یا استفاده نکنن
ولی وقتی دو تا وجود داره اونم از همین نوع و شاید EP-AGB کافی هم باشه چرا باید این هزینه صرف بشه ؟ یا اصلا اگه قرار بود بخرن چرا باید EP-AJC هم تبدیل میشد ؟
تا جایی من یادم میاد تمام ایرباسهای ایران ایر از نوع 300 سفارش مستقیم قبل از انقلاب بودن .
ولی وقتی دو تا وجود داره اونم از همین نوع و شاید EP-AGB کافی هم باشه چرا باید این هزینه صرف بشه ؟ یا اصلا اگه قرار بود بخرن چرا باید EP-AJC هم تبدیل میشد ؟
تا جایی من یادم میاد تمام ایرباسهای ایران ایر از نوع 300 سفارش مستقیم قبل از انقلاب بودن .
به رویاهایت بی اندیش ..........